Trollkatt Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Når dere skal ut i bil, hvem pleier å kjøre da? Hos oss er det jeg som kjører, nesten alltid. Men jeg føler meg som en ensom kvinne bak rattet, gitt. Når vi ser andre familier ute i bil, er det nesten alltid mannen som kjører. Hva er grunnen til at den av dere som pleier å kjøre gjør det? Hos oss er det så enkelt som at jeg synes det er deilig å kjøre og kjedelig å sitte på. Mannen synes det er deilig å slippe å kjøre.
katta og co Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Hos oss er det veldig enkelt. Han kjører siden jeg ikke har sertifikat;) Jeg har bestandig bodd i byen og har aldri prioritert å ta lappen. Skal sies at vi kjører svært lite. Det går ofte i buss,trikk eller t-bane.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Hos oss så er det han som kjører, tom når vi tar bilen min, så hopper han inn automatisk bak rattet..... greit for meg for jeg liker å sitte på, men skal vi på litt lengre turer så kjører vi 50/50
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Her er det jeg som kjører på korte turer, rundt i by- området og i vårt politidistrikt. Men på langturer, ferie turer er det han som kjører. Han har mistet lappen, og alle kjenner han og vet det i nærområdet. Når vi er på langtur kjører han fordi jeg liker ikke å kjøre langt. Vet det ikke er lov uansett, men tenker som så at han kan jo kjøre bil, er jo ikke det som er problemet. Vet også at jeg også kan bli straffet om vi skulle bli stoppet, og at vi ikke er forsikret så lenge det er han som kjører. Men jeg føler meg sikrere når han kjører fordi jeg ikke er trygg på min egen langkjøring. Før han mistel lappen var det alltid han som kjørte, også på korte turer. Men nå har han nok lappen i løpet av 1 måneds tid igjen. Har vært uten nå i 2 år. Spørs på byrokratiet hvor lang tid det tar.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Jeg kjører alltid. Før delte vi litt på det, men siden i fjor når vi kjøpte hver vår bil så ble hans bil arb.bil han bare brukte på jobb og når vi var ute sammen ble det min bil, og automatisk meg som kjørte. Nå har vi bare min bil igjen og dermed kjører alltid jeg. Mye også fordi jeg blir kjempekvalm av å sitte på hvis jeg må snu meg og snakke til barna, og mannen kan sitte å lese til dem. Føler meg også alene bak rattet som dame, men jeg trives best der, og mannen sier det går helt fint for han. Jeg kjører ikke i utlandet da..
~~DoraDora~~ Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Han...fordi jeg nyter å sitte på og bare slappe av ))
blond Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Litt kjedelig om han blir tatt når han bare har en måned igjen, kanskje?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Joda, det er det, men nå skal vi ikke på langtur før han har fått lappen tilbake forhåpentligvis om han ikke stryker mange ganger da.
metaMORfose Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 Han kjører fordi han liker det bedre enn jeg. Jeg liker godt å kjøre jeg også, men ikke så godt at jeg vil krangle om det. Men det kan godt hende jeg kjører på fellestur også. Det ligger ingen prestisje i det, tror det er mest vane.
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. september 2008 #10 Skrevet 11. september 2008 Det er alltid jeg som kjører. Jeg syns det er kjempegøy å kjøre! Sambo får versågod bare sitte på, både når vi kjører min bil og hans bil. Jeg sitter kun på når jeg er gravid. Tror han syns det er greit, han har ikke klaget enda.
solemio Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Jøss. Der mista jeg litt mål og mæle, for å si det mildt..... Hvis man mister lappen i to år er det vel en god grunn for det. Ikke akkurat 60 i 50 -sonen. Da bør man ta den straffen og holde seg til det, syns jeg. selv om ikke du liker å kjøre langt. Det er jo nettopp et tegn på at han ikke er en bedre sjåfør enn deg at du har lappen og ikke han. Og å skylde på byråkratiet.... jeg blir matt. Og nå prøver jeg ikke å være sånn oppesen og "jeg gjør aldri noe galt" eller nedlatende eller noen ting, storebror og knerten. Men paff over holdningene deres, det ble jeg.
piano♫ Skrevet 13. september 2008 #12 Skrevet 13. september 2008 Helt enig med solemio her. Mannen kjører hovedsaklig, han liker det bedre enn meg, derfor blir det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå