Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er bare 2,5 mnd, når er det vanlig å legge de på eget rom?

Tenker kanskje det er enklere når de er små, at det blir vanskeligere å venne de til det til eldre de blir? Eller er jeg helt på bærtur..?

Hilsen undrende førstegangsmor... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi flytta småen inn på eget rom når han var 4 uker vi. Med døren på gløtt og babycallen på. Vi hadde vel egentlig tenkt å ha han hos oss lenger, men fant ut at både vi og lillegutt sov mye bedre hvis vi la han på eget rom. Jeg våkner ikke av hvert minste lille ynk fra han, samboer får sove videre når jeg står opp om natten for å mate han og lillegutt trives i senga si på eget rom og blir ikke forstyrret av oss når vi legger oss eller hvis samboer snorker litt, hehe;)

Skrevet

Hmm, kanskje bare å prøve da.. Det eneste er at det er praktisk mtp mating at hun ligger på samme rommet, men hun spiser stort sett bare en gang om natten, så det går jo greit..

Skrevet

Har tenkt på det selv, men tro eller VET at jeg aldri ville ha tørd å legge han i eget rom før han er 1 år eller så. Hin dagen så la vi han i vognen mens vi holdt på med litt forskjellig..så hørte vi rare lyder..da hadde han gulpet og hadde ikke klart å snu hodet pga puten var kommet i veien. Da lå han og holdt på å kveles i sitt egen gulp:(

Kom jo oppkast når vi tok han opp...da hadde han sikkert strevd sånn stakkars...

Så vil helst ha han i sengen sin ved siden av min.

Beundrer dere jeg:)

Er nok litt hysterisk

Skrevet

Vi har han fremdeles på soverommet vårt, og han er 8 mnd. Helsesøstra mente det var heeeelt feil, og sa vi måtte flytte han inn på eget rom snarest! Men vi venter nok en stund til :)

Det er en sånn ting dere må kjenne på selv. Hvis det funker bedre med eget rom, så er det ingenting i veien for å gjøre det.

Skrevet

Han er nesten 5 måneder og hadde første natt på eget rom i natt. Med babycall våkner man jo. Tror man bare må gjøre det som føles riktig for akkurat dere.

Når det gjelder gulping så anbefales jo ikke pute til babyer, min gulper veldig mye men det har aldri vært noe problem så lenge han ikke har pute eler andre "effekter" i sengen.

Skrevet

nr 1 var året før hun fikk eget rom

nr 2 var 7 mnd

sistemann er 7,5 mnd å ligger fortsatt på eget rom, var på tur å flytte over i forrige uke. Flytta senga ut av vårt rom, rydda plass på det nye rommet..så viste det seg at døra er smalere. Da måtte senga demonteres-så da lot vi det være. Lat, ja!! Men får prøve igjen om ikke så lenge:-)

Skrevet

4,5 mnd, han har sovet mye bedre etter det!! :)

Skrevet

6 mnd og alle sover mye bedre nå. Vi skulle flyttet han før, men hadde ikke rommet hans klart! Han trives godt på eget rom, sover SÅ mye bedre og samboer våkner ikke når det er mating og andre ting, og jeg våkner ikke av hver eneste lyd. Rommet han er veggivegg med vårt, så trenger ikke babycallen.

Skrevet

6,5 måned og begge parter sover bedre. Han får mer uavbrutt søvn, og vi slipper å være stille for ikke å vekke han. Nå sover han i ett strekk fra 1930 til 06-07 tiden....

Men hadde i utgangspunktet tenkt å ha han lenger hos oss, men så våknet han og da jeg så mye uten grunn. Han sluttet med mat om natten en måned før.....

Skrevet

3.5 mnd var gullet vårt når rommet hans var klart til innflytting. Vi holdt hverandre våken og har ikke angra en dag på at vi flytta han på eget rom. Alle sover myyyyyye bedre som sagt flere ganger over her. sover fra 19.30-07.30 nå! uten mat ;);););)

Skrevet

Han er snart 8 mnd, og ligger ennå på vårt rom. Men her vi bor nå har vi kun et soverom, så vi har ingen andre steder å legge han. Men skulle gjerne gjort det, tror alle ville sovet bedre da. Men når vi får kjøpt oss leilighet, skal ha på eget rom!

Skrevet

Hun fikk eget rom da hun var 5 mnd. Det gikk veldig bra og alle sover mye bedre!

Skrevet

Tror vi bare skal sette i gang og pusse opp barnerommet og se hvordan det går :)

Skrevet

Frøkna vår sov på eget rom fra første natt. Har veldig trangt soverom, og hennes ligger vegg-i-vegg med vårt. Har fungert perfekt; sover som en stein og hverken hun eller vi blir forstyrret av hverandre.

Skrevet

Førstemann var næsten 1 år og lillesøster ar 8 måneder før de ble lagt på eget rom. For begge gikk det helt problemfritt endda de var blitt så "gamle".

Skrevet

Victor fikk sove på sitt eget rom for noen dager siden (3mnd), og det gikk kjempefint!! Han som pleier å ville stå opp før 0600 om morgenen har nå sovet til 08 og 09 flere netter på rad :-) Og vi sover bedre alle tre nå! Virkelig til å anbefale!

Skrevet

Snuppa her har sovet på eget rom fra hun var 3 uker, med babycall. Vi sov bedre alle 3 etter at hun begynte å sove der.

Skrevet

lillegutt sov på eget i rom (i vogna) fra han var 2 uker gammel, fra han var 4 uker i senga si. begynte også da med leggetid, kveldsmatrutiner osv, mens det før ikke var en eneste rutine, gikk bare rundt på en måte;)

Skrevet

vi flyttet vesla inn på eget rom når hun var 6uker gammel. gikk kjempe fint. begynte å sove lengre å lengre. Ikke mange netter etterpå sov hun 12 timer uten mat :)))

Skrevet

Vi flyttet jenta vår inn på eget rom når hun var åtte uker. Det går kjempefint, vi sover mye bedre, har rom vegg-i-vegg så vi hører henne hvis det skulle være noe. Alle er blitt mer uthvilt og vi koser oss naturlig nok mer når energien er på topp:)

Skrevet

1 mnd. Han lagte så mange lyder at jeg fikk ikke sove. Gikk greit å flytte han. Nå er han 9 mndr og jeg er glad jeg slipper å flytte på han nå.

Skrevet

nr fikk eget rom når han var 5mnd og lillemor på 7mnd har ligget på eget soverom fra dag 1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...