Gå til innhold

Koser deres menn mye med magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke jeg skulle begynne å gnåle om dette, men igår måtte jeg uttrykke min skuffelse over at jeg alltid må spørre om han har lyst til å kjenne når barnet sparker. Tror veninnene mine er mer interessert i magen enn hva han er. Vi venter nr 2 og nå har jeg bare 5 uker igjen av mitt liv hvor jeg er gravid (skal ikke ha flere). Synes det skal være like spennende denne gang også, men svangerskapet blir liksom glemt i alt hverdagsmaset. Og det kjenner jeg blir litt tungt nå når det nærmer seg fødselen og jeg skal gå hjemme og kun ruge.

Trenger ikke å dulles så mye med. Bare litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler det akkurat slik som du gjør det...jeg var alene i forrige svangerskap, og hadde gledd meg til å kunne gå gjennom dette med en kjæreste denne gangen! Men må nok innrømme at jeg har blitt litt skuffet ja, for han er ikke så interessert i magen som jeg trodde han skulle bli. Føler at jeg og må alltid spørre, og han kommer jo gjerne og kjenner men ser ut som det nesten er mer et mas for han da...og det synes jeg er litt leit. Og så er det ikke typisk at babyen blir rolig når pappan skal kjenne?? Han har ikke tålmodighet til å kjenne så lenge, så han har aldri fått kjent skikkelig hvor hardt babyen sparker.

Dette blir sistemann til meg og, så skulle ønske han kunne dulle litt mer med meg og...det er faktisk ganske tungt å gå høygravid!! Har også 5 uker igjen forresten....

Skrevet

eg er ny her inne på 3 tremester, gleder meg masse dette er mitt andre men d er min mans første, han legger alltid hånden på magen min kvar kveld får å kjenne å han har kjent d mongen gonger, han gleder seg masse. jeg er nå 29+5 og er ganske så stor ser jo ut så eg ska ha nå. hvis eg våkner mitt på nåttå får å gå på do så spør han alltid kossen d går om eg e dårlige eller noe lignende, hehe.

han e goe hen da.

Skrevet

Jo han gjør det vel litt...og resten tvinger eg han til hehe Se da! Kjenn da! he he

Tror ikke de tenker over det på samme måten som vi gjør:) Min gleder seg bare til babyen kommer ut nå...veldig spent på når det skjer noe og sånn:)

Vi har nok en helt annen opplevelse av det å skulle få baby, tanker og følelser så lenge barnet er i magen.

Skrevet

han tar overmagen noen ganger ja.når dere legger dere til å sove og han har ryggen inntil deg,så ligger du inn til han og da sparker babyen på han i ryggen.gjorde alltid det i forrige svangerskap.va jo kaldt,hehe.tror han likte det godt ja.trodde ikke han kjente det jeg,men han gjorde det.sa det ei stund senee han da.sa det til si mor at han kjente babyen hver kveld og hver natt,for når han skulle kjenne på dagen og sånt,så slutter hun jo som regel og spake alltid,når noen skulle kjenne.kansje han blir mer intressert når du gjør sånn i senga.sikkert godt for han også det.:)

Skrevet

Tja, mye er vel å overdrive, men han stryker på magen og kysser på den i ny og ne, også hender det han synger en sang for den *ler*

Han har ikke verdens beste tålmodighet, men han kjenner på magen hver dag iallefall, så endel spark og bevegelser har han fått med seg.

Tror som ei skriver over her at de ofte har et litt annet syn på graviditeten, de har det jo ikke så til de grader over seg til enhver tid som vi har. Min kjære tenker iallefall litt mer "praktisk", han stresser nesten livet av seg for å få ferdig bad og soverom til babyen kommer, det er det aller viktigste for han om dagen. Det skyldes jo ene og alene hans engasjement i babyen, selv om jeg iblant må påpeke for han at det kan være greit med litt mer oppmerksomhet direkte til MEG og magen også, ikke bare til badet ;o)

Sliter veldig med ryggen om dagen, og det synes han er forferdelig, så han har blitt litt mer obs de siste dagene (",)

Alt i alt gjør de vel en god jobb disse gutta, de bare skjønner ikke så mye av det som foregår som vi gjør! ;o)

Skrevet

hehe artig! Men i sengen er ikke min så interessert i babyen i magen...han er mere interessert i hvordan han ble laget! Antagelig er han redd han skal glemme kunsten viss den ikke blir opprettholdt hehe Mannfolk altså! :P

Skrevet

Nei dessverre så føles det som jeg må mase for å få han til å kjenne.. Og selvfølgelig så slutter tulla å sparke når fars hånd nærmer seg. Tålmodigheten strekker seg til ca 20 sek og er det ikke noe liv da så snur han rggen til og begynner å snorke :-(

Har et enormt behov for å bare kjenne huden han mot min nå.. Sexlivet er det så som så med, men dessverre enda verre med hudkontakt.. Greit nok med bekkenløsning, kvalme og hormoner. Men hormonene blir liksom ikke bedre av å ikke få nærkontakt.. Som du sier "nestemann-i-oktober" TRENGER IKKE Å DULLES SÅ MYE MED. BARE LITT.

Skrevet

Jeg er 32 uker på vei.. samboern min har kjent en gang, og det var på min oppfordring. Det var i senga, og som noen over her nevnte så ble han dermed mer interessert i andre ting.. Så da har jeg liksom ikke mast noe mer om det i senga hvertfall, siden jeg ikke er så veldig interessert i sex for tida.. Dette er mitt andre svangerskap, og han var overhodet ikke interessert forrige gang heller. Men han var en super far fra dag 1, og er veldig flink med både stell og lek, så da får det heller være greit at han ikke lever seg så veldig inn i graviditeten.

Skrevet

han var aldri særlig interessert, og tulla gadd jo aldri sparke til utålmodige pappaen. men nå, de siste ukene har det vært forandringer. jeg klager over at jeg sprekker feks på den ene siden, og da kommer han og prater til hun og prøver å dytte hu over på andre siden..haha... må jo le litt da :)

Skrevet

MIn samboer koser og stryker meg over magen når det er naturlig. Vil ikke si han gjør det mye, men ikke sånn at jeg syns det er lite heller. Som oftest er det når vi ser på tv, og jeg sitter i armkroken hans, da stryker han meg over magen, og snakker til babyen. Han for som regel respons med en gang, og det liker han tydligvis, for da kan han holde på lenge. Også pleier han å kysse magen min, både før han går på jobb, og når han kommer hjem. Ja, og så synger han god natt sang, noe som ikke er spesielt vakkert, i og med at han ikke har sangstemme, eller kan en eneste god natt sang. Men, han komponerer sine egne sanger hver kveld, og synger for babyen. Like rørende hver gang :-)

Skrevet

Oi!!! Jeg skal si jeg jammen er glad for den mannen jeg har!! Her synges det og snakkes til magen hver kveld, og han blir kjempe deppa om han ikke gjør det en kveld. Han stryker og koser med magen masse når vi ligger på sofaen og ser på tv, og kunne ikke være mer opptatt av den.

Jeg må ærlig innrømme jeg har verdens mest perfekte mann! :D

Skrevet

Min mann har problemer med å engasjere seg i magen og det er jo litt synd..Jeg må også mase når babyen sparker, da kjenner han litt bare for å være grei:-) Kan forstå de også, det er ikke lett for andre å oppleve dette like sterkt som oss som bærer rundt på småtrollene hele dagen..Da vi fikk vår første for 3 år siden var de litt på samme måten, men med en gang babyen var født tok han helt av!! I dag er far og sønn utrolig nært knyttet og det er så fantastisk å se hvor glad de er i hverandre. Tror ikke mannfolkene kjenner "båndet" før barna blir født.

Skrevet

Her koses det og dulles med magen flere ganger om dagen... hver kveld snakker han med han og synger gonattasang... :)

Skrevet

Tja, jo...han gjør vel det:-) Stryker som regel hver dag når han kommer hjem, og spør om jeg har kjent liv.

Og om kvelden tar jeg ofte hånde hans og legger på magen, for da roer vesla seg.

Etter at vi har lagt oss kjenner han henne selv om han ikke har hånden på magen. Bare 16 dager til termin, så magen er så stor at den presser mot han. (når jeg ligger i armkroken hans) Da kjenner han at hun sparker han i siden:-)

Skrevet

Mannen min har ikke vært særlig interessert før de siste ukene. Først etter at han klart og tydelig ser at det er en baby som beveger seg rundt inni der, har han begynte å kose litt med magen.

Han har lett for å komme bort med en gang han kommer hjem fra jobb, og si "hei" til jentene sine. Vesla sparker alltid når pappa legger øret mot magen og sier "hei" - da sparker hun han i øret :o) hehe

ellers så koser han ikke mye med magen, men en gang i blant - jeg savnet det veldig i starten, men skjønner også at mennene ikke får noe forhold til babyen når de er i våres mager.

Jeg maser ikke lenger på han, og merker en helt annen interesse nå når jeg ikke gjør det - da slipper han press og kommer når han selv føler det naturlig.

Mannen min (vi) synger nattasang for henne om kveldene, det er koselig og hun blir alltid rolig og legger seg da c",)

Skrevet

Min mann tar aldri på magen frivillig, har prøvd noen ganger å kjenne når jeg sier babyen sparker. Tror at han er litt redd for å knytte seg til babyen fordi vi mistet vår første i uke 31. Han var akkurat det samme med nr 2, ville ikke kjenne på magen, så trenden fortsetter med nr 3. Han er superflink når babyen kommer ut, så selv om jeg ønsker ha var litt mer interessert i magen nå, er jeg ikke bekymret for tiden når babyen er ute - da kommer han til å dulle mye med den!

Skrevet

Det varierer litt dag for dag, men han snakker somregel alltid bittelitt til magen og stryker den daglig. Men kunne sikkert vært mer enkelte dager, men så lenge han viser interesse så er jeg fornøyd;) Vet at han kommer til å dulle masse med babyen når den kommer ut, og det er jo det viktigste;) Men er jo klart vi trenger å få bekreftet at de gleder seg med oss, og viser den lille i magen positiv oppmerksomhet.

Skrevet

Vi venter nr 3, så det er klart det ikke er like spennende for noen av oss denne gangen.

Jeg føler vi gjorde oss litt "ferdig" med magefokuseringen da vi ventet nr 2; jeg tok en masse magebilder, samboer videofilmet sparkene da de var på det mest intense, han tok masse på magen osv.

Vi hadde jo ikke planlagt flere barn, før denne spiren på et eller annet mystisk vis klarte å snike seg inn. Så nå er ikke samboer lenger så interessert i magen. Vi har to barn fra før som han heller følger opp enn å fokusere på magen. Synes det er helt greit jeg.

Skrevet

Ja, han styker og koser masse på magen:)

Han spør ofte om vi ikke kan gå å legge oss på sengen på ettermiddagen, bare så han kan kose og prate litt med magen:) Jeg synes det er veldig koselig:)

Men, han er ikke veldig intressert i å handle babyutstyr og sånn... det vil han helst at jeg ordner... hehe, greit for meg da;)

Skrevet

He he... vi venter nr 3 og her må jeg nesten lokke for at noen av familiemedlemmene skal kjenne på magen...

Men kan jo skjønne det litt da for bebisen er veldig aktiv helt til ungene kommer for å kjenne, da stopper det helt opp... og da gidder de jo ikke det.

Pappa`n må jeg minne på at nå er det ikke lenge igjen hvis han har lyst til å kose med en spretten mage.... så kjenner han litt og så var det det for den dagen.

Koser meg jeg med dytt og spark jeg, så får de andre bare ha det så godt :)

Skrevet

mannen min har vært ganske interessert fra begynnelsen av. dvs, da babyen for første gang sparket så hardt at d kunne kjennes utpå magen,så sov mannen min..han var ikke SÅ interessert i å bli vekket av den grunn..hvertfall ikke når han var så innmari trøtt *fnis*

men ellers har han kost masse på magen..pratet til babyen..kysset magen.. synes d er veldig koselig:)

Skrevet

Han tar på magen kun når jeg spør, og virker også da lite interessert egentlig. Synes det er kjipt at det er sånn. I første svangerskapet kunne han kose og stryke og dulle med meg hele tiden, mens denne gangen føler jeg han har trukket seg mer og mer unna....

Skrevet

Nei :) nesten aldri hehe.. Men det er fordi han synes det er ekkelt å kjenne at det rører sånn på seg der inne ;)

Jeg vet jo at han gleder seg veldig da, så jeg synes ikke det gjør noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...