*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Har hatt skikkelig vondt i korsryggen siden tirsdag.. Klarer nesten ikke sitte eller ligge... Noen tips til hva jeg gjøre?
Colargoll77 Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Som smertelindring kan jeg anbefal å ta en paracet og en ibux sammen. Det har spesiell virkning på skjelett og muskelsmerter og har hjulpet meg mange ganger. Ryggsmertene jeg har hatt har dreid seg om at jeg enten har strukket meg, feilbelastet meg eller lignende, så det har vært noe som har gått over i løpet av noen dager uansett. Men, for å hjelpe på tiden og smertene har denne kombinasjonen hjulpet meg mange ganger (du kan ta det så mange ganger du behøver i løpet av døgnet). Det gjør også at du klarer å gå mer oppreist og bevege deg mer naturlig uten å spenne deg og avlaste ryggen. Det forkorter helingsprosessen og du får dobbel virkning tilbake. Det er mamma som har gitt meg dette rådet og hun har 35 års erfaring som sykepleier.
Hibbel Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Jeg bruker kiropraktor om jeg kjenner at det er noe utav, eller støttebelte for rygg i perioder der jeg er mest plaget (dette gir varme til det vonde området og det lindrer slik at jeg kan bevege meg nesten som vanlig- og da går det fortere over....) Håper det går fort over- GOD BEDRING!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Det viktigaste er at du er ute å bevegar deg. Ta ein paracet og ein ibux og ta deg ein tur i skogen. Det er den beste medisinen, men du burde ta litt smertestillans først for da får du meire utbytte av det. For da har du ikkje vondt når du går og du går normalt og dermed får du også trena ryggen din. Eg går med konstant vondt i ryggen grunna skeivhet i rygg og nakke. Eg bruker også kiropraktor for da har eg ikkje så mykje vondt i hue, men ellers så er det beste å komma seg ut og bevege seg. Eg er ofte stiv om morgon men bare eg kjem meg ut av senga og fått bevega meg så er eg mykje bedre. God Bedring
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Anbefaler badekar dersom du har tilgang til det!
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 11. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2008 Tusen takk for tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå