tigergutt<3 Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Vi har en rømer i dag med 5 punkts sele og har vært svært fornøyde med den. Nå lurer vi på å kjøpe ny til nr to med base i bilen.... Men synes det ser ut på bildene som at det bare er 3 punkts sele i maxi cosi sin stol Stemmer dette?
ChellBell - har født! Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Damen på Barneland sa at Maxi Cosi bare hadde 3 punkts, men to venninner som har kjøpt de minste setene fra Maxi Cosi insisterer på at de har 5 punkts.... Men, på bildene av setene så har de bare 3 Skjønner ikke...
ChellBell - har født! Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Har vært inne på Maxi Cosi sine hjemmesider og der sier de ingenting om 5 punkts seter i setene 0-13 kg...
Gjest Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Maxi cosi 0-13kg er kun me 3punkts sele.
Soloho Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 HÆ? På min splitter nye MaxiCosi er det 5 pkt. sele. Ingen som selger seter med tre pkt. seler i til babyer vel?
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 kan noen forklare meg forskjellen? jeg innbiller meg at 3punkts er de "vanlige" med en reim over hver skulder, og en over midjen med låsen på magen. er det rett? og hva er da 5.punkts???
Gjest Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 hmm, kanskje noe nytt fra i år da, sete mitt er fra des 06 å d er 3 punks. har jobd på barnashus frem til feb i år, aldri sett maxi cosi med 5punks desverre.
ChellBell - har født! Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Har sjekket med Maxi Cosi etter mine to venninner insisterte på at deres nye baby bilseter var 5 punkts, og det er de altså ikke. Maxi Cosi lager ikke 5 punkts. Kjøpte Römer Britax til bebisen i dag i stedet )
Gjest Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 http://www.maxi-cosi.com/maxicosi/productindex.aspx?id=14&language=no-no
Soloho Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 En fem pkt. sele er festet til setet i fem punkter. Og en tre pkt. sele er festet til setet i tre pkt. De som har en stropp over hver skulder, en på hver side av bekkenet og en i mellom skrittet er fem pkt. De som vi har i vanlige biler med en på skrå over brystet og en over magen er tre pkt. Ingen som lager tre pkt til en baby vel!!!!
Soloho Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 Nå så jeg på linken! :-) Ett slikt sete jeg har. Det er festet med tre pkt. til setet ja...Så for meg sånn på skrå over brystet til en liten baby jeg:-)
Gjest Skrevet 12. september 2008 #13 Skrevet 12. september 2008 maxi cosi babystolen fins IKKE i 5 punkts sele... kun 3 punkts..
tigergutt<3 Skrevet 12. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. september 2008 tusen takk for alle bekreftelser. Da blir det nok rømer på denne gutten ja. Bytter ikke min gode 5 punkts stol med en 3 punkts bare for å få base.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 12. september 2008 #15 Skrevet 12. september 2008 maxi cosi er da vel en 5punkts..ferdi med den diskusjonen...babyen har da vel ikke sælen slik som vi har den..og vil har en 3pkt sæle..
tigergutt<3 Skrevet 12. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 12. september 2008 det finnes faktisk flere måter å feste en 3 punkts sele på. Den vi bruker i bilen har tre bindeledd og er derfor en 3 punkts sele. Maxi Cosi ut fra det jeg kan se på bildene har to skulderstropper og et feste opp fra skrittet på barnet altså bare tre punkter. Rømer sin stol har to skulder stropper, en i skrittet og to som skal over hoftene altså 5 deler som må settes sammen.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 12. september 2008 #17 Skrevet 12. september 2008 de sa iallefall at d var en 5 pkts sele på barnas hus da..men d spiller ingen rolle for barnet er ikke bedre sikret likevel liksom..den stolen vi har nå er en besafe og der er sælene annerledes..men d er også en 5 pkts..men men..
Gjest Skrevet 13. september 2008 #18 Skrevet 13. september 2008 kjøpte meg maxi cosi i går jeg.. og du kan si hva du vil mamma si lilletuppe med det er IKKE 5 punkts sele i BABY stolen til maxi cosi.. så sant du ikke har en annen forståelse av 5 punkts sele da.. for da er det jo bare en misforståelse.. .. Det er 3 punkts.. altså det går feste ut fra hver side ved skuldrene og mellom beina. På 5 punkts så er det også punkter ut fra hver side ved hoftene.. og det er det IKKE på maxi cosi.. men på blant annet beesafe, røhmer, graco er det det.
klg,2 boys now:) Skrevet 13. september 2008 #19 Skrevet 13. september 2008 maxi er en 3PUNKTS sele.går 2 over hver skulder å 1 i mellom bena.altså 3 punkter.vanlig seter har 2 overskuldrene,2 over hoftene og festes med 1 i mellom bena,altså 5 punkt.kjøpte acto gracco stol med base og 5 punkts i går:)hørt masse bra om den.å det er under halve prisen i forhold til maxi.
ChellBell - har født! Skrevet 13. september 2008 #20 Skrevet 13. september 2008 "Mamma si lilletuppe" kan du ikke bare gå på Maxi Cosi sin hjemmeside og se med dine egne øyne at de ikke lager 5-punkts da? Eller ringe en forhandler eller importør, siden det er så vanskelig å ta vårt ord for det? Selvfølgelig lager de 3-punkts for babyer! Tydeligvis...i og med at Maxi Cosi ikke har det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå