Gå til innhold

Miniform?


Blå + en i magen

Anbefalte innlegg

Har sett flere skriver her inne om "miniform". Vet ikke hva dette er jeg da, så lurer på hva det er bra for? Er det treg mage? Og hvor kjøper dere dette? På apoteket eller er det noe legen må skrive ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Simba:) MiniFOM, ikke form;) Det er dråper mot luft i magen- gi babyen 10 dråper m teskje før hvert måltid, det tar hull på luftboblene i magen! Har brukt dette på snuppa siden dag 1, siden førstemann slet sånn m magen. Her der det ut til å hjelpe både mot luft og gulping (siden gulp ofte skyldes luftlommer). Det kjøpes på apoteket, uten resept. Løp og kjøp! :) Håper det ellers går bra med deg og lillegutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH! Dette må jeg og gå til innkjøp av skjønner jeg. Jeg har fått ei riktig så "luftig" lita jente.. det kommer greit i begge ender for å se det sånn, lille søta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme dere, men har hørt og lest at minifom kan være skadelig for spedbarn. Det har uheldig virkning på dyr, tilsvarende effekter er ikke sett hos mennesker, men Legemiddelverket vil ikke utelukke slike bivirkninger helt før det foreligger sikre data, står det i artikkelen:

 

http://www.helserevyen.no/index2.asp?newsid=5116

 

Jeg har gitt det til gutten min 2 ganger men slutta med det da jeg leste at det kan være skadelig. De sa ingenting til meg om det på apoteket men fastlegen min nevnte det til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte de på apotekt om de hadde hørt om dette... Og det hadde de ikke. Så jeg fant ut at jeg kom til å bruke minifom til de trakk det fra markedet.De er jo så utrolig forsiktige med ting til barn, så jeg ville trodd de blei trukket av markedet om de er så farlige. Det står jo på de at de er for 3 mnd. kolikk.. Er no noe sånt bestandig. For 2 år siden anbefalte de ikke malt lengre, og det gjør de igjen nå. (uten sammenligning) Minifom var alpha omega for oss altså. Sa fra til legen at jeg brukte de, og hun ba meg prøve meg frem. Stoppe med de litt og begynne igjen om han gråt like ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...