♥mini♥lille♥knerten Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Hva kommer egentlig diare av før fødsel? Er det kynnerne som gjør det, eller er det en konsekvens av modningen? Jeg har hatt vonde kynnere i en uke og mandag og idag har jeg våknet med diare og mageknip. Kan jo ikke gjøre noe og gå ut av huset eller legge noen planer for plutselig må jeg løpe på do. Er dette en start eller bare slik man må igjennom?
Mamman til Ovedie Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Dytter litt på denne jeg. Begynt å slite litt med dette jeg også. Mener jeg har lest en plass at dette er vanlig, men at diare lett kan sette igang fødselen. Virker jo da som det er en sammenheng mellom diare og modning da, som du sier.. Har enda 5 uker igjen, håper ikke jeg blir sittende inne med dette disse ukene da.. Noen som vet noe mer ?? Erfaringer å dele med oss førstegangs ?
fru lykkelig Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Jeg leste noe på nettdoktor.no (tror jeg det var) at frigjøring av enkelte hormoner kan gi kvalme og diare. Dette ofte ved fødsel forstod jeg da. Hadde selv kraftig diare i tre dager og trodde at fødselen skulle komme igang for alvor, men det gikk over igjen når diareen gav seg så da er det sikkert ikke helt klart ennå.
Mamman til Ovedie Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Dytter litt for å høre om dere som har vært på jobb i dag har erfaringer c¨,) hehe..
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2008 Fikk noe svar av jordmor i dag: sammentrekninger i livmoren kan føre til diare - ting ligger nære hverandre i magen og jobbingen til livmoren kan være så sterk at det påvirker tarmene. På den annen side så kan også en kraftig diare sette i gang en fødsel, akkurat av samme grunn. Men heldigvis så er det slik at diare rundt termin ofte er utslag av at livmoren forbereder seg, og en diare tidligere i svangerskapet uten at ting er modent, vil heldigvis ikke føre til fødsel. Om jeg klarte å formidle det rett.
Mamman til Ovedie Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Aha.. Det høres jo logisk ut da :-) Da får vi bare trøste oss med at det sannsynligvis er livmora som forbereder seg :-)
susemor-3 små Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Så bra:-) Jeg fikk klyster under min første fødsel. Tror jeg hadde bare en 1 cm åpning på det tidspunktet, men veldig vondt, og hadde hatt rier i en masse timer... To timer senere var vesla ute. Så jeg er sikker på at klysteret hadde god innvirkning på fødselsforløpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå