Madamina Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Er andregangsfødende og hadde planer om å føde på alle fire sist, men endte opp i den tradisjonelle fødestolen da det var så deilig å bare ligge der. Men mistenker at halebenet fikk en ekstra knekk av den. Tenkte å rpøve en stilling som åpner bekkenet mer denne gang. Å ligge på siden skal visst være flott, men tror jeg får kramper i hofta av det. Å sitte på knærne foroverlent mot en saccosekk kan visst også være tungt da magen henger ned og ikke gir sin del av presset nedover i den stillingen. Hva planlegger dere? Vet at det ikke alltid går som planlagt, men greitt å ha gjort seg noen nye tanker.
ainapost Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Hei, Har termin med jente nr 3 i morgen. Har født i vann på ABC de to andre gangene og skal gjøre det denne gangen også hvis alt går som det skal. Vannfødsel har fungert veldig fint for meg, men har jo ikke prøvd noe annet;O) Har stått på knærne og lent meg over kanten de to andre gangene og jeg kommer sikkert til å gjøre det nå også. Fødsel nr 2 gikk veldig fort. Jeg ble sittende på rompa i vannet litt for lenge og begynte å trykke mens jeg satt bakoverlent. Da knakk halebeinet. Leste at ditt halebein også fikk hard medfart sist. Anbefaler derfor ikke at du sitter for mye når det begynner å trykke på. Jordmor sa at knestående, stående eller liggende på siden er de beste stillingene. Lykke til med fødselen!
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Ja dette har eg tenkt litt på også! Låg omtrent hele tiden når eg fikk mi første tulle...fikk skikkelig ryggproblemer etterpå, og har tenkt mye på om det hadde med stillingen å gjøre! Med nr 2 sto eg omtrent hele tiden...hang over fødesengen...rakk akkurat å komme meg opp i sengen på siden før pressriene kom...noen hjalp å holde ene foten oppe...dette var egentlig en super stiling...og ingen ryggplager etterpå! Og fødselen gikk mye fortere...noe eg tror eg kan takke all ståingen for:)
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Dette har jeg også fundert på de siste dagene. Jeg håper jeg klarer å ligge på siden. Ønsker ikke å ligge på rygg pga av redd for halebeinet. Mulig jeg blir stående på kne mot ryggen av senga men ønsker i utgangspunket ikke d... Så satser alt på siden:)
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 har født to ganger bare på rygg jeg da.ble liksom ikke blitt spurt om noe annet.og tør ikke noe aent tror jeg.hehe.går så utrolig fort fødselene,så det er vel det beste.babyen kommer jo ut for det.
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 så på sykehuset på tv3 og dasa hun atdet var fortere og bedre og bevege seg litt på sidene også,så jeg får gjøre det ogsåog prøve meg fram denne ganga.de andre gangene har jeg bare ligga helt stille på ryggen uten å bevege meg:)
Sannamor ;)Fødeklar:) Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 hei:) Men 1 mann lå jeg i fødesengen,2 mann sto jeg oppe på 2 bein og lente meg litt over sengen,dette var helt genialt for meg. slet veldig med bekkenløsning,så dette var en kjempe topp stilling for meg. Dette er planen denne gangen også.pga enda verre smertefull bekkenløsning. man får dessuten brukt tyngde kraften maksimalt,og man føler at man har litt kontroll over seg selv. Ikke alle jordmødrene liker at man står oppe,pga litt ekstra arbeid for dem,men vet du hva,så lenge det ikke er noen medisinsk grunn for at man skal legge seg i føde sengen,så er det bare og STÅ.
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 med nr 1 sto jeg på knbe i sengen å holdt rundt kantene på senga. støttet opp av puter ikke saccosekk. skal gjøre det denne gangen og. da hjeper tyngdekraften på
Gjest Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 jeg har ingen erfaring siden jeg er førstegangs, men jeg har fundert litt på nettopp dette - og jeg har lyst til å føde i vann eller prøve meg på siden eller i hvor mannen sitter bak meg og jeg står på føttene men husker i knærne (men det orker man vel kanskje ikke i lengden) ligge på ryggen tror jeg ikke er godt, for halebeinet er veldig vondt nå, men hvem vet - kanskje det er nettopp der jeg ender??? ;o) utrolig hva man har begynte å tenke på og har lyst til å planlegge nå som tiden nærmer seg skulle så gjerne visst når jeg føder, ikke fordi jeg er redd eller noe, men bare det å gå og vente er pyton, kommer hun til termin, før eller etter??
♥♀-♂-♀-♂-♀-♂♥ Skrevet 11. september 2008 #10 Skrevet 11. september 2008 Jeg har født alle mine 4 stående/hengende i en prekestol, og skal gjøre det med denne også. Har fungert supert for meg. Fort og greit. Nå er det bare 14 dg igjen. Johoooo....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå