Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 http://www.bt.no/bergenpuls/kultur/article628051.ece
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Det finnes mange syke mennesker, som slipper unna fordi de kaller det kunst:o( Jeg må si at det er et overtramp...... og som du sier fullstendig uspiselig. Som han som stilte ut flådde mennesker....æsj og æsj. De døde hadde visstnok donert kroppen sin til formålet, men ikke noe mindre kvalmt fordet....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2008 Jeg synes det er fint med kunst som provoserer, men ikke når det går over til det morbide som dette. Da er grensene tråkket over synes jeg. Gikk tur med min far her forleden. Vi kom ut til et kjent galleri her vi bor. Og da sa han; Husker du de plastbøttene som var utstilt her for noen år siden? Og ja, det husker jeg. 10 røde plastbøtter plassert utover i hagen. Thats it. Er det virkelig kunst? Ikke i mitt hode. Eller da nevnte galleri fikk ny direktør for mange år siden og de hadde et rom hvor en kunstner hadde følgende scenario; Inni et monter ble det vist en 8mm film. Av en naken gutt på 5-6 år. Og hvor det var tydelig en eldre mann, også naken i umiddelbar nærhet. Ved siden av filmen ligger en liten rød fløyelspute med hvite størknede flekker på!!! Ble så provosert og skrev åpent brev til direktøren i lokalavisen her. Jeg syntes det minnet mer om barneporno enn kunst. Fikk åpent svar tilbake om at han var svært glad for reaksjonen, for det var akkurat slik han ønsket å ha det på galleriet!!! ÆSJ!!! Etter det har jeg ALDRI gått på en utstilling på nevnte sted. Selv om de har verdens beste kringle der da.Og så er kafeen adskilt fra galleriet heldigvis. Men jeg synes det er utrolig trist at noen mener at det faktisk ikke finnes NOEN grenser, selv når det gjelder kunst.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Ja provoserende kunst har jeg ikke noe i mot. Men det bør finnes noen grenser for kunstnere også.... Når det er aborterte fostre, eller døde kropper eller barneporno, så blir det bare kvalmt. Mulig noen finner det flott og kunstnerisk..... Men jeg synes det er ekkelt. Jeg liker kunst jeg, men vakker kunst.... noe som kan sette gode følelser i sving. Da føler jeg at det er kunst.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2008 Nettopp - akkurat det jeg føler også!
Gjest Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Godt du reagerte på den utstillingen Attpåklatten, den med gutten. Jeg er vel ikke så veldig kunst interessert.Moderene kunst forstår jeg som oftest ikke helt.Når en kommune kjøper kunst til millioner som gjerne er en plast dings eller noe sånt så blir jeg bare sint. Uansett ,uspiselig ja, enig i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå