Gå til innhold

Kriterier til vinteklær til 6 mndr+, dere med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 7 måneder nå, blir ett i januar. Veldig i tvil hva jeg bør gå etter når jeg skal kjøpe vintertøy.

Hel dress, eller jakke?

Hvilke kvaliteter bør jeg se etter, og hva bør jeg styre unna?

Håper mange har erfaringer og tanker å dele, så slipper en kanskje å gå i en del "feller"..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 5 mnd nå, og jeg har kjøpt en boblejakke (fra H&M) til å ha i vogna, for da sitter hun alltid under dyne/teppe. Hvis hun ikke skal sitte under teppet, så har jeg en bobledress (fra Reflex).

Hvis gutten din kommer til å gå ute (selv altså) i løpet av vinteren, er det veldig greit med dress. Mens når de sitter i pose/teppe/dyne i vogna, vil jeg si det holder med jakke.

Jeg synes ikke det var nødvendig å kjøpe dyre dresser nå, ihvertfall ikke når de er så små. Men jeg har vært veldig fornøyd med dressene fra Reflex (300 og oppover).

Skrevet

Fleecedress er også veldig greit når de ligger nede i vogna.......

Skrevet

Helt enig med 77-modell. Boblejakke i vognen og rimelig dress hvis barnet ditt går til vinteren. Synes alt i alt at en hel dress er bedre når de begynner å stabbe rundt. Med to delt sett vil det alltid lekke litt kald luft mellom jakke og bukse.

Lykke til.

Skrevet

Som nevnt over, har det jo litt å si om poden er ute og går på egen hånd eller ikke.

Min eldste er født i april, han hadde vinterdress med fleece i foret. Supplerte med ulltøy inni på ekstra kalde dager. Hadde ikke jakke til ham første vinteren.

Jeg har ikke supervarm vognpose, bare en pose jeg har sydd selv av en vinterdyne. Har vindtrekk utenpå.

Sverger til "lag på lag". Lettere å justere i forhold til skiftende vær underveis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...