Gå til innhold

11.september igjen.........

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I 2006 var jeg på vei inn i et kjøpesenter 11.september. Plutselig daler en hvis dunfjær ned rett foran fjeset mitt, og jeg ble sp inspirert at jeg bare måtte skrive et dikt.

Her er det:

This morning I walked through the door,

when something strange and wonderful occurred;

A white little feather fell down by my feet,

and I don`t think it came from a bird!

You see, I was thinking about all those men

and women, and children who died.

The 11.of September two thousand and one,

sticks out like a day with no pride.

I was thinking with sorrow and pain in my heart,

like I do every year on this day;

when a small little feather fell down by my feet,

like an angel was trying to say:

"They did not die, - for their souls are alive,

and they all send their love down to earth!"

So I smiled to this feather, so shiny and white,

laying down on the ground, in the dirt.

...a white little feather fell down by my feet,

and I don`t think it came from a bird....

`````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````

Skrevet

Ja, det er en spesiell dato, men sikkert mest for de som bori USA. Jeg merker her i Norge at det forsvinner lenger og lenger bak i hukommelsen.

Skrevet

Det var en fryktelig dag, men jeg klarer ikke å fri meg fra tanken over alle de som har blitt rammet av USA`s kamp mot denne terroren, alle de sivile og uskyldige som ikke hadde noe med 11/9 å gjøre. Hva er deres dato? Om det er en liten skole, et sykehus eller et privat hjem så er det like ille for dem som er involvert om det er et digert forretningsbygg som blir bomba/ kræsja et fly i.

Er en krisgshandling stort bedre enn en terrorhandling? Det er voldt og død uansett hvordan man snur og vender på det. Et liv er et liv like mye om det liver er innhylla i en burka.

Skrevet

Jeg synes også det var en forferdelig dag, men jeg liker også alle disse konsprirasjonsteoriene som florerer jeg da.

Jeg frir meg ikke helt fra tanken at kanskje ikke det ER Bin Laden som sto bak dette!!??

Får å si omtrent som Ugl@ så er det søren ikke få liv Bush har skyld i har mistet livet, og minst 70-80 % av disse har vært uskyldige kvinner, barn, gamle osv....!

I tillegg har han kjørt USAs økonomi totalt ut på viddene. Tror det er lettere å se dette fra utsiden, enn for de som blir proppet fulle i media daglig ("hjernevasket" om du vil) fra innsiden i USA. Sorry Nothernlight, har full medfølelse for de som ble rammet av dette, men mye av det er "selvforskyldt" av Bush. Han kan det å skape seg fiender i diverse oljefylte land....!

Skrevet

Den sangen er helt nydelig men også så utrolig trist.

Skrevet

De har jo kjørt USA`s økonomi i grøfta med denne kampen mot terror, en kamp som ikke har ført særlig godt med seg enn å skape mer splid, større avstander og mer hat.

For å ikke snakke om det som er enda verre, nemlig alle de sivile som lider under det. Greit, Saddam var ingen god leder, men jeg tviler på at de har det bedre i Irak nå, og i Afganistan har også store humanitære problemer. Det hjelper ikke å bombe og skyte i stykker nasjoner for så å bygge dem opp igjen, man må bruke andre virkemiddler for å inspirere til demokrati og rettferdighet. Vold avler mer vold rett og slett. Det som er enda verre er alle overgrepa som er gjort av vestlige soldater mot de sivile der nede. Er det rart de kidnapper, torturer og dreper feks journalister....hvorfor skal de behandle inntrengerene bedre enn intregerene behandler dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...