Gå til innhold

+2 i protein, men normalt blodtrykk? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag, og hun målte proteinnivået i urinen til +2, mens blodtrykket var helt fint. Må til ny time på fredag for å følge opp, siden det kan være begynnende tegn til svangerskapsforgiftning. Jeg er i uke 39 + 0 i dag.

Noen som har erfaring fra tilsvarende situasjon? Kan det være andre grunner til at protein-nivået ligger høyt? Testen slo ikke ut på UVI så det har ingen sammenheng der.

Er ellers ingen åpenbare tegn til svangerskapsforgfitning, men det er jo litt vanskelig å skille dem fra bare vanlig "nedsatt almenntilstand"... Har blitt litt mer kvalm igjen de siste ukene og er generelt trøtt og sliten. I tillegg har jeg noen små "lysblink" foran øynene innemellom. Men det har jeg i grunnen hatt ganske lenge.

Ble litt bekymret, jeg... Noen som har noen beroligende erfaringer å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det sånn i flere måneder. De har sendt inn urinen til dyrking minst 5 ganger, og tatt blodprøver 3 ganger. Men det viser ingenting mer. Jeg er 39+6.

Så lenge blodtrykket ditt er fint er det ingenting å bekymre deg for egentlig(!).. Så lenge proteinene holder seg under +3/4, og du ikke er plaget med hodepine, kvalme, smerter øverst i magen og/eller har høyt blodtrykk kan du bare ta det med ro. Det er iallefalle det jeg har fått beskjed om av legen min og de på Føden.

Skrevet

Tusen takk for beroligende svar! Godt å høre fra noen med praksis :-) Nå får jeg sove litt bedre i natt. Jeg får vente til fredag, og krysse fingre for at blodtrykket holder seg på samme nivå.

Masse lykke til med nærtstående fødsel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...