Lille-My,75 Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Var hos jordmor i dag, og hun målte proteinnivået i urinen til +2, mens blodtrykket var helt fint. Må til ny time på fredag for å følge opp, siden det kan være begynnende tegn til svangerskapsforgiftning. Jeg er i uke 39 + 0 i dag. Noen som har erfaring fra tilsvarende situasjon? Kan det være andre grunner til at protein-nivået ligger høyt? Testen slo ikke ut på UVI så det har ingen sammenheng der. Er ellers ingen åpenbare tegn til svangerskapsforgfitning, men det er jo litt vanskelig å skille dem fra bare vanlig "nedsatt almenntilstand"... Har blitt litt mer kvalm igjen de siste ukene og er generelt trøtt og sliten. I tillegg har jeg noen små "lysblink" foran øynene innemellom. Men det har jeg i grunnen hatt ganske lenge. Ble litt bekymret, jeg... Noen som har noen beroligende erfaringer å dele med meg?
*gurimallaika* Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Jeg har hatt det sånn i flere måneder. De har sendt inn urinen til dyrking minst 5 ganger, og tatt blodprøver 3 ganger. Men det viser ingenting mer. Jeg er 39+6. Så lenge blodtrykket ditt er fint er det ingenting å bekymre deg for egentlig(!).. Så lenge proteinene holder seg under +3/4, og du ikke er plaget med hodepine, kvalme, smerter øverst i magen og/eller har høyt blodtrykk kan du bare ta det med ro. Det er iallefalle det jeg har fått beskjed om av legen min og de på Føden.
Lille-My,75 Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 Tusen takk for beroligende svar! Godt å høre fra noen med praksis :-) Nå får jeg sove litt bedre i natt. Jeg får vente til fredag, og krysse fingre for at blodtrykket holder seg på samme nivå. Masse lykke til med nærtstående fødsel :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå