Gå til innhold

Er dette rettferdig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo sliter litt for tiden.... Jeg er akkurat ferdig med studier (2 uker siden) og har lite penger. Han jobber, så han har at han klarer seg. Jeg har forskjellige "små lån" som jeg vil kvitte meg med, for med dagens "lønning" klarer jeg ikke å betale disse. Jeg vil da ta opp et lån "oppå" huslånet, slik at jeg får nedbetalt disse regningene.

Sambo er IKKE enig i dette. Forstår han også på en måte, men jeg mener vi er jo sammen og skal hjelpe hverandre når vi sliter. Dette blir jo bare en ekstra utgift på huslånet, og det blir ikke nedbetalt med det første heller. Jeg mener det ikke har noe og si....

Men vi bare begynner å krangle når vi snakker om penger. Det er så grusomt når det blir slik:/

Hva mener dere? Tenker jeg ulogisk når jeg vil ta opp mer lån for og betale ned smålån???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei du tenker ikke ulogisk når du samler dyre smålån inn i ett større og billigere lån, men har du og samboer delt økonomi så er det forstårlig at han ikke ønsker og sette det på huset. da burde du heller kanskje søke om et lånn til lånene i ditt navn.

Skrevet

Synes det er veldig lite forståelsesfult av ham. Det er mye bedre å betale på et samlet lån, enn på mange små( dvs inkassogjeld osv).. Det kommer jo litt an på HVOR mye det er, men hvis beløpet ikke hopper så veldig langt oppover ville jeg absolutt ha støttet min samboer i dette.

Er helt enig med deg. Du burde få dette igjennom, det ville forbedret hverdagen deres.

Skrevet

jeg hadde ikke gjort det. mannen min og meg har faktisk hver våres utgifter.vi betaler våres utgifter, å bruker kr på hva vi måtte ønske.han valgte å kjøpe ny bil, men dette her hadde jeg ikke råd til... så han kjøpe den, med sine egene kr. men vi har en felles konto til lån osv

Skrevet

Men hvilke lån er rimelige da? Forbrukslån har vel dyr rente? Jeg tenkte bare at om vi tok opp litt ekstra lån på huslånet, så kom vi ikke til å merke så mye, siden vi har så mange år igjen og betale.. Tror ikke det vil påvirke renta så mye heller....?!

Skrevet

Om han har "så han klarer seg" hvorfor bruker dere ikke av de pengene for å betale ned smålånene dine?

Skrevet

enig med hun over..

de er jo mye billigere å betale ett større, enn mange små.

men viss han overhode ikke vi samle dette med huslånet, kan du jo bare høre med din bank.. og ta ett større på deg selv.

vi hadde to bil lån 2500, og 3500, husleige 5000 og forsikringer uten om, så kjøpte vi hus og betaler 5000 tilsammen på hus og to biler..

Skrevet

Vi kjøper også våre "egne" ting, som bil, klær osv... Men vi har felles lån. Det er bare det at jeg føler at nå sliter jeg veldig, og syns han burde hjulpet meg med dette!

Det er ikke mye heller det er snakk om.. 30 000,-

Men disse "små lån" har så veldig høy rente, og derfor vil jeg ta mer lån på huslånet

Skrevet

Han har sånn at "vi" klarer oss da, for å si det på den måten:p

Han har ikke råd han heller til og betale for meg!

Vi har aldri hatt problemer med og betale lån og regninger, men akkurat nå når jeg står uten arbeid er det verre:(

Skrevet

Jeg syns det er urmelig av han å ikke ville hjelpe deg med dette..

Har selv hatt et forbrukslån.. Å det er så dyrt.. Det siste jeg satt igjen med var på 12 000 kr. men det hadde det vært i 4 år! Så fikk jeg hjelp av mamma og pappa. De betalte det ut, å jeg betaler dem i mnd. Da ser jeg i allefall at lånet går nedover.

Men jeg (og min tidligere samboer som også hadde dette problemet) gikk i banker for å høre om et lån som dekte disse, for å bare betale ned på et samlet lån. Men vi fikk ikke fordi vi ikke eide.. Men det ER billigere å betale ned på ett lån, enn mange små.. Hvertfall når dere har huslån dere kan ta det på.. Dårlig gjort av hab syns jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...