Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fare for at babyen kan bli uttørket om jeg skulle lekke litt fostervann? Er veldig i tvil om det er tyntflytende utflod eller fostervann.

Er ikke så mye, men vet ikke om man må "dryppe" for at det skal være fostervann. Blir litt nervøs av dette. Snakket med jordmor idag, som foreslo at jeg skulle ta på et truseinnlegg, og følge med om det kom noe mer... Men selvfølgelig har det ikke kommet så mye etter det. Når man lekker, er det sånn at det drypper litt hele tiden?

Har ikke time til overtidsvurdering før mandag, så tør ikke vente så lenger med å ta affære... Noen som kan dele erfarimger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok sjekket det hos føden, si du er bekymret, og tror det er fostervann

Det kommer an på hvor godt hodet er festet, hvor mye det lekker tror jeg.

Skrevet

Eg hadde samme greien i uke 35-36. Hos meg var det nesten konstant våt truse viss eg ikke tok på truseinnlegg/bind. En morgen eg sto opp altfor tidlig og bare tok dynen rundt meg mens eg satt i stuen litt, var det ett stort vått område på dynen der eg hadde sittet, DA kontaktet eg føden. Fikk først ikke noe hjelp der...så måtte gå gjennom lege og bli henvist til KK for sjekk.

Uansett, det de sa der var at spesielt på slutten kan en få kraftig økt utflod, gjerne veldig tyntflytende. Det kan også samle seg opp gjennom f.eks natten, slik som det gjorde hos meg, så når en reiser seg kan det godt renne ut en del..

Det var iallefall min erfaring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...