Moyra Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Vi kjøpte Nicole sprinkelseng på barnas hus til datteren vår da hun ble født i november, og allerede etter 4-5 mnd måtte vi flytte sengebunnen ned da hun begynte å reise seg opp. Til vår store skuffelse gikk det ikke ann å sette ned bunnen så mye som vi hadde håpet og har lenge merket at det kunne være stor fare for at hun skulle hoppe ut av senga. Den siste mnd har vi lagt masse puter på gulvet foran sengen i tilfelle, og i dag da hun er 10 mnd. stupte hun rett ut av senga s med hodet først!!! wæææ!! Takk gud for at de putene lå der! Er det noen andre som har denne sengen som har hatt det samme problemet, og er det noen her som kan anbefale meg en seng hvor sengebunnen kan settes langt ned slik at datteren min trygt kan sove i uten av vi skal være redd for at hun hopper ut av den?
Sjokoladekaka Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Det eg har gjort, når ungane begynner å klatre ut av senga, er å ha ei lav seng som ikkje har så høg kant. Då er ikkje faren for at dei dett så hardt og høgt, så stor;)
Moyra Skrevet 10. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2008 Men hun er jo bare 10 mnd og synes det er litt tidlig å bytte seng. Litt av poenget med sprinkelsenga er jo at hun skal holde seg der, hvis ikke kommer jeg aldri til å klare å få henne til å sove om nettene!
Sjokoladekaka Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Ja, då får du enten kjøpe ny seng, som er "djupare", eller ha sånn pose(babysafe?) på ungen. Det å ha sånn pose på, gjer faktisk at dei ikkje får føtene over kanten, sjølv om dei ikkje er bundne fast i senga:)
Moyra Skrevet 10. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2008 Kommer til å måtte kjøpe ny seng ja, men er ute etter tips fra noen som evt. vet om en seng som er dyp nok.
* 5 om dagen * Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Roomate babyseng 60x120 cm kr 1 899,00 dette er fra skeidar. men er nok mange andre kjeder også som har sånne senger, bohus feks. men de er dyre da, synes jeg.
Moyra Skrevet 10. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2008 Den er sikkert fin, men ser ikke ut til å være noe dypere enn den sengen vi allrede har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå