Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har absolutt ikke peiling hva jeg kan gi som pålegg på brødskiva til småtten. har prøvd leverpostei, men han er ikke veldig interessert i det... bare brød osv går greit lissom.. men må jo være noe annet han kan like?

noen tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde kaviar en dag, og det likte han kjempegodt. I tillegg til smøreost og prim.

Skrevet

Leverpostei, forskjellige typer smøreoster, makrell i tomat, kaviar

Skrevet

Hva med banan for eksempel?? Eller en fruktmos han liker??

Vi brukte bare smør i begynnelsen, så leverpostei. Ellers er magerost og kremost med mandarin veldig populær her

Skrevet

Mini her liker, i tillegg til leverpostei - kaviar, magerost (sånn smørbar) og makrell i tomat. Kjøpte slike porsonsbeger for der er det mye mykere konsistens. I ei ernæringsbok jeg fikk hos HS så står det at man også kan bruke jernberiket prim (men det er jo litt sukker i det da)

Skrevet

HS anbefalte:

(fra 6 mnd)

kaviar

leverpostei

most banan og avokado (m/evt revet eple el pære, fra 8 mnd)

rørte bær

(8 mnd)

milde smøreoster

makrell i olje

kokt skinke

brunost

cottage cheese blandet med most banan/ eplemos med litt kanel

Skrevet

Det er masse sukker i både leverpostei og hvertfall i kaviar, men det er da hvertfall bedre å venne barna sine til å ikke spise søte ting med en gang hvertfall:)

Skrevet

synes å ha lest at man bør unngå tomat, derfor jeg ikke har turt å gi han makrell i tomat ennå. men siden det tydeligvis går greit hos dere, kan vi vel kanskje prøve det?

takker for svar=)

Skrevet

ok det her skal vi prøve=) takker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...