Gå til innhold

ragna!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er meg med svigermorinnlegget. Vet ikke om du kommer til å lese der mer. Men det er akkurat det du sier. Skuffelsen over at han sier han skal støtte meg men ikke gjør det, skuffelsen over at han lar henne holde på, skuffelsen over at han ikke klarer å stille opp. Det gjør så vondt og jeg føler meg så alene når det skjer. Det er nestne så jeg føler at det hun sier og gjør er sant. Vi var gode venner før, hun og jeg, og da fortalte jeg henne at jeg slet litt med angst, og at noe av det kommer av fordi faren min alltid var slem med meg, kalt meg lat selv om jeg gjorde alt, kalte meg dum osv. Nå gjør hun dette, og gjerne offentlig, og alt jeg gjør er sånn og sånn, så lenge hun ikke får viljen sin. Men du forsto hvorfor jeg ville skilles. Syns du det er sykt å skilles fordi man har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun virker temmelig syk i hodet sitt, personen du kaller svigermor. hun bruker din fortid i mot deg, ved å oppføre seg som din far. en viderefølgelse av din fars atferd. det gir henne kanskje en syk form for makt. er du ferdig med den delen av livet ditt? hvis ikke ville jeg foreslått samtaler med en utenforstående som ikke kan og vil bruke informasjonen mot deg. med tiden vil du kanskje klare å tilgi (in lack of words) det vonde han gjorde mot deg, og deretter gjenvinne makt. makten du finner igjen vil kanskje gjøre at svigermors ord ikke vil ha samme nytte for deg lengre, noe som kanskje kan føre til at monsteret kryper tilbake til hulen og lar deg være i fred?

fall aldri i fellen for å tro at det hun sier om deg er sant, det er det ikke. det er hennes syke sannhet, ikke din. jeg ser deg som et tolerant menneske, altfor tolerant, og oppegående i den forstand at du ikke vil utsette deg selv og eventuelle barn for dette mer.

jeg ville ha vist mannen din innlegget du har skrevet, ofte kan det være lettere å skrive hva en føler. det gir mannen din noe å tygge på når han ser at du VIRKELIG sliter.

jeg vil egentlig ikke si hva jeg synes er sykt og ikke sykt, opplevelsen din er individuell, det er du og bare du som opplever det du gjør, vi andre kan kun komme med uttalelser basert på de få linjene du skrev.

Skrevet

hun er et virkelig sykt fenomen, alkoholiker og rimelig syk i hodet ellers også. jeg går til pskykolog og det vet hun. hun har alltid vært snill mot meg, selvsagt med unntak når jeg har sagt ifra.. jeg er helt "over" faren min, men jeg har fortsatt "hotspots" og de bruker hun virkelig.. nå må jeg bestille akutt-time til psykologen min imorgen for nå er jeg virkelig langt nede... så sa mannen min at han skulle skjerpe seg osv.. det er bare det har hørt det før og nå er jeg så deprimert at jeg ikke klarer å tro det.. men takk for at du satte ord på det jeg mente.. det hjlp litt.. klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...