Gå til innhold

Er det andre enn meg som tenker litt anderledes om mennesker?


Vil

Anbefalte innlegg

Høres kanskje litt voldsomt ut dette, men jeg registrerer at jeg oppfører meg litt anderledes mot venner og bekjente etter at jeg ble gravid.

 

Jeg legger merke til litt andre kvaliteter hos folk nå. Mine helt nære venner kjenner jeg godt og har ingen slike tanker om, men jeg har også en masse bekjente og mindre nære venner som jeg også pleier å treffe ganske ofte.

 

Det er denne "gruppen" jeg nå ser anderledes på. Jeg unngår plutselig mange av dem.

 

Når jeg tidligere har lagt merke til at de var egoistiske eller egosentriske, kanskje litt småmanipulative, slemme mot kjærestene sine, baksnakkende eller lignende, har jeg aldri brydd meg om det. De har vært spennende å diskutere med over en kaffe, eller gøye å treffe på gata (eller universitetet) når de fortalte en historie.

 

Nå skyr jeg alle mennekser jeg ikke liker tvers gjennom, som pesten.

 

Tenker plutselig at jeg ikke har tid til dem, tenker plutselig at jeg ikke har overskudd til å bruke krefter på å smigre egoet deres. Merkelig å se første tegn på at jeg prioriterer anderledes!

Er blitt en ganske streng (Bare inne meg selv) dommer av om jeg synes folk er skikkelige og greie.

 

Jeg som bare er seks uker på vei...

 

Har dere fått en annen oppførsel eller et nytt blikk på ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, har det på nesten samme måte... det startet da jeg var gravid med første, venter nr 2 nå.

 

Jeg begynte å "godta" at andre valgte annerledes og var annerledes, sluttet å forhåndsdømme og godtok folk for dem de er. Tok de for den de var istedefor å klage på hvordan de var!:)

Og har sluttet å baksnakke og snakke stygt om andre!

 

Tenker at folk har sine grunner til hvordan de velger og oppfører seg og hvordan de prioriterer.

Ikke alltid jeg liker hva de gjør osv men jeg må bare ta de som de er og respektere det!

 

Eks: Hadde en barndomsvennine som alltid fisket etter sladder om andre og satte ut rykter uten hold, derfor "likte" jeg henne ikke, men nå kan jeg omgås henn eog velger heller mine ord med omhu!

 

Har begynt å se det beste i alle:)

 

Var aldri ond før altså, men kunne forhåndsdømme og være negative til folk basert på rykter osv. Men nå lar jeg folk selv gi meg et inntrykk av dem!

Selvfølgelig er det alltid noen man ikke går overens med og det er greit.... Men snakker stort sett ikke stygt om de. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...