Gå til innhold

Kan DU gi meg din beste SALATOPPSKRIFT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan være alle mulige slags salater. Jeg har liksom en standardsalat som jeg alltid lager, og nå som jeg skal gå inn for å endre kostholdet (igjen...håpløse meg) så hadde det vært greit med litt forskjellig salatinput:-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verdens beste "sommersalat" er noe så enkelt som tomatskiver, skivet nektarin og løkringer, kanskje med litt oljedressing på. Passer til alt av kjøttmat, spesielt grillmat.

Skrevet

1 pakke roastbeef marineres i litt soyasaus, litt limejuice, vann og fersk chilli kutta i biter. (smak til sånn du liker sausen)

kutt opp div. grøntfor og ha på tallerken. som salat, tomat, sukkererter, purre, paprika.

fetaost

legg på roastbeefen og hell over litt av sausen som dressing. nam nam nam.

Skrevet

Gresk salat er best!

salat, agurk i strimler, tomat, rødløk i tynne ringer, fetaost, oliven, olivenolje og oregano.

Nam!

Skrevet

Pastasalat med kyllingfilèt, bacon og feta

* fullkornspasta

* Stekt kyllingfilet i chili og hvitløk(og curry om du liker det)

* Go og mager bacon stekt i strimer

* Feta i terninger(bruk mager om du vil)

* Frisk spinat og ruccola

* Cherrytomater, rødløk, vårløk, dampet grønn asparges

Rør inn litt god olivenolje, sherryedikk, salt og pepper, evt friske urter.

Eller lag en dressing av mager kesam :-)

Enn sunn, god og mettende salat!

Denne står ofte på middagsbordet :-)

Skrevet

kyllinglunch: 1 halv grilla kylling renses og skjæres i relativt små biter, ettpar hundre gram pasta (skjell eller spiral) kokes og kjøles hurtigt i isvann. Bland 1/2pk rømme og 1/2 pk majones (mer om det blir tørt). Rør sammen, tilsett en halv boks mais og en dæsj krydder (chili, paprika, pepper).

Eggesalat (veldig lite karber i denne!): kok 6 egg og avkjøl. 1/2 boks bogskinke, en halv paprika, en neve rødløk og litt vårløk kuttes i passe biter (godt med lit størrelse på paprikaen). Bland med halvt om halvt med rømme og majo, krydre med persille, gressløk, paprika, chili og pepper. Del eggene i små biter og bland. God som tilbehør eller bare som mellommåltid.

Grønne salater har jeg ingen oppskrift på, tar det som fins i kjøleskapet. Men et must er minimais, fetaost, soltørka tomat, purre, rødløk, olivenolje og pesto. Yammi.

Skrevet

Salaten jeg liker aller best er veldig enkel!

Rødløk

tomat

agurk

Ha oppi salt og pepper,

olivenolje og balsamicoeddik og rør rundt!

Det er så godt!!!

Jeg har av og til avocado oppi, men nå elsker jeg avocado :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...