Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 eg var sammen med en for ett år siden, forholdet varte bare et halvt år, men vi har holdt sammen som venner pluss pluss siden. I juni merket jeg at jeg var gravid selv om jeg gikk på p-piller. Han har ei datter på 3 fra før, og har sagt han ikke vil ha flere barn, men at han er sterk motstander av abort. Etter jeg sa jeg var gravid ble han stille i flere uker. Vi møttes som vanlig, men graviditeten var et ikketama. Jeg ventet på at han skulle ta initiativ, siden jeg ikke ville presse han. Etter 6 uker, når jeg var 14 uker på vei pratet vi sammen. Da sa han at han ikke var glad, men at han skulle ta ansvar. Når barnet kom kunne vå være litt hos han, og litt hos meg. De siste 6 ukene har han vært veldig stille.Ikke tatt telefonen når jeg ringer, ikke svart på meldinger osv. Vi har bare møttes et par ganger, og da har ting vært som før, men han er litt innesluttet. Ikveld var jeg hos han for å prate. Spurte om han ble med på ultralyd på mandag. Han svarte nei, og at han ikke skulle være med på fødsel. At han ikke ville ha barn og balablabla... jeg fikk helt sjokk!!! Før har han sagt at han skal være der for oss! Fikk han til å endre syn ang ultralyd, så han kommer på den.. men jeg er veldig i sjokk. Han ville heller ikke at vi skulle ligge over sammen lenger, bare møtes på dagtid. Er så lei meg.. gråter og gråter.. Dette er så urettferdig.. det skal 2 til for å lage et barn. Hvorfor skal jeg straffes fordi jeg er jente og bærer barnet? Jeg ble jo like mye overrasket som han da testen var positiv. Eneste forskjell er at jeg takler det bedre og har begynt å glede meg. Vondt i hjerte mitt nå
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Føler med deg. Bra du fikk han med på UL! Da kanskje det går mere opp for han. Gi ham tid - menn trenger mer tid på å fordøye og venne seg til tanken enn kvinner.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Synes at det er helt ufattelig at det går an å være så egoistisk og barnslig som barnefaren i dette tilfellet tydeligvis er. Siden han har barn fra før så burde han vite hvor utrolig det er å bli foreldre. Det er en følelse og en glede som ikke kan beskrives! Du må bare ta deg sammen, for han er rett og slett ikke verdt en eneste tåre, det mener jeg helt seriøst! Du må ikke la han få ødelegge for alt det fine du har i vente. Om han ikke vil bli med på ultralyd eller fødsel så få med deg en venninne eller familiemedlem. Det er han som taper på å oppføre seg som en drittunge, og det kommer til å gå opp for han en dag, bare vent så skal du se at han blir voksen en gang han også. Mitt beste råd er at du lar han være i fred. Han kan gjerne få tilbudet om han vil bli med på kontroller osv, men vil han ikke så ikke mas på han. Ønsker deg og den lille lykke til videre. Dette kommer du til å klare!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå