Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 av og til her inne får jeg litt inntrykket av at: -det er om å gjøre at ungene er tidligst ute med alt som man kan være tidlig ute med -du skal ha den fineste/kuleste/hippeste vogna- nåde deg om du ikke har det -du skal ha gått ned mest mulig kilo kortest mulig tid etter fødsel -du skal tjene mest mulig, og ha deretter i lån for å kunne ha det flotteste huset -du skal mene det riktige om de riktige tinga- hvis ikke blir du lynsja -spør du om et "dumt" spm en gang, husker alle på nicket ditt -ungen din skal være lengst mulig/tyngst mulig på alle kontroller -du skal ha alt av det "riktige" utstyret til gullet Noe mer jeg har glemt i farta?? Fyll gjerne på lista over ting du har lagt merke til, tråden er laga for å lage litt annerledes diskusjon, men det kommer sikkert kommentarer...
Gjest Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Det som er litt rist med sånne type innlegg er at for oss om helt ufrivillig havner på noen av disse puktene og er fæle nok til å svare i tråder slik som alle andre automatisk tydelgvis blir uglesett av slike som deg med at vi da tydeligvis mener det er dette som er om å gjøre og viktig...
Banshee Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Du har da helt glemt av bakovervendte barneseter og reima og troll dresser.. skuffende ;o)
Gjest Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Eller noen er bare litt vel nærtagende på endel punkter og bryr seg i overkant mye om hva andre måtte mene om saker og ting......?... Jeg har ikke den følelsen som du har om disse punktene... men så kunne det ikke brydd meg mindre ang hva noen mener om vogna vi hadde, hva jeg veier, hvor lang eller tung barnet mitt er/var... osv... Synes slike tråder som dette kommer opp til stadighet... Hvorfor ikke bare slutte å tenke på hva andre måtte mene om ting og tang?
~sjiraff~ Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Er det ikke lov å skryte? Være stolt? Fortelle om daglige ting? Tar man seg nær av de banale tingene du nevner her bør man vel finne på noe annet i fritiden sin?
Banshee Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 I samme farten kan jeg jo bare nevne da at jeg nok faller innenfor noen av kategoriene dine, men slettes ikke alle. Men dette er da ikke noe nytt og heller ikke en av og til situasjon. Det er jo alltid slike diskusjoner her inne i større eller mindre grad, en får overse det blir en lei tror jeg
Gjest Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Jeg opplever det ikke på samme måte. Skjønner egentlig ikke at så mange bryr seg så veldig om hva som skrives her inne...
HeldigeMEG:) Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 skjønner ikke at dette er noe å ta opp jeg da?! detteer en side som heter DIN BABY!! Og hvorfor heter denne siden DIN BABY?! Jo det er faktisk lov til å ta opp akkurat hva man vil.. Og om man irriterer seg over enkelte spm går man forbi de å lar være å svare. slik tenker jeg!! syns det er bra å få vite hva som er best av dresser, ulltøy,sko,flasker,smukker,slanking etc.. mye intr å lese her=)
Monajenten Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 "Og hvorfor heter denne siden DIN BABY?! Jo det er faktisk lov til å ta opp akkurat hva man vil.. " Syns denne var litt søt:-) Så siden heter Din Baby fordi da kan man ta opp alt man vil? Søt konklusjon:-) Syns det virker mer logisk at siden vi er på SKRAVLESIDEN, kan man ta opp alt man vil, men mulig jeg er rar:-)
Gjest ->>- Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 Typisk mindreverdighetskomplekser. =P Jeg har hengt her i et par år nå, og har fortsatt til gode å føle at jeg burde ha en lang og feit unge i Reimadress og med eget rom og fancy barnevogn for å være en dugandes mor.
cherry coke Skrevet 10. september 2008 #11 Skrevet 10. september 2008 Opplever det ikke sånn i det hele tatt.
HeldigeMEG:) Skrevet 10. september 2008 #12 Skrevet 10. september 2008 Monajenten=)=) Er jo helt enig med deg=) men du skjønte hva jeg mente.. hehe. Litt søt ja=)
cherry coke Skrevet 10. september 2008 #13 Skrevet 10. september 2008 Hahahaha..."lang og feit unge i Reimadress". Komisk=)
Brava Skrevet 10. september 2008 #14 Skrevet 10. september 2008 jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å delta "her inne", hvis du har dette inntrykket. Da ville jeg kommet meg raskt ut og ikke sett tilbake!! Ungen skal være lengst mulig/tyngst på alle kontroller, ha ha- seriøst? hvor har du det fra? jeg ler...
Staark Skrevet 10. september 2008 #15 Skrevet 10. september 2008 Jeg synes det virker som det er "om og gjøre" å få tvillinger. Ikke bare her inne, men ute i virkeligheten også... Leste en tråd der noen bestilte pergotime fra utlandet, og fikk inntrykk av at det var for å få tvillinger (ikke for å "bare" få en).
Tøysetipp Skrevet 10. september 2008 #16 Skrevet 10. september 2008 Ha ha ha pila... Holy mother of God så bra.. *ler*
Monajenten Skrevet 10. september 2008 #17 Skrevet 10. september 2008 Tja, det var en på anonymforumet nettopp som tok abort fordi det var tvillinger og de ønsket seg ikke to. Nå prøver de på nytt.. Litt avsporing, men jeg blir kvalm.
Gjest Skrevet 10. september 2008 #18 Skrevet 10. september 2008 Veeeel, skulle man finne på å falle litt utenfor disse potensielle rammene (og jeg sier potensielle fordi jeg ikke er helt enig i at det er slik det er) så blir man enten lovpriset eller utskjelt. Gjerne for en og samme ting, på en og samme tid.
Tibra Skrevet 10. september 2008 #19 Skrevet 10. september 2008 Det er også viktig å få TO TETTE. Helst skal du være gravid nesten rett etter at den første er skvisa ut. Da blir de bestevenner for resten av livet. Helt garantert
Staark Skrevet 10. september 2008 #20 Skrevet 10. september 2008 Hehe, jepp. I den kategorien håper jeg at jeg havner
Gjest Skrevet 10. september 2008 #21 Skrevet 10. september 2008 Har ikke det inntrykket, hvorfor skal det være om å gjøre å ha den største ungen for eks?
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 11. september 2008 Forfatter #22 Skrevet 11. september 2008 Til alle dere som "skjønte" tråden- jippi:-) nå blir jeg sikkert hudfletta fordi jeg ikke inkluderer dere andre på den, selv om dere mener at dere skjønte den.. poenget er jo at jeg blir litt forundret over enkelte innlegg her inne, akkurat som dere kan bli forundret over andre innlegg..Er verken snakk om mindreverdighetskomplekser, for lite fritid (synes det er flere nick enn mitt som går OFTE igjen her), eller om å stikke nesa i andres bisniss.. til dere som mente det: kan du med hånda på hjertet si at du aldri har tenkt ditt etter å ha sett overskrifter her inne?? Vel, nå er vi på skravle- da er det vel meninga å skravle også, ikke sant?? Og joda, for all del: det ER lov å skryte av gullet, jeg gjør det til stadighet jeg, og synes det er spennende å se hvor forskjellige knøtta i barselgruppa er, men det er ikke fordi jeg har konkuranseinnstinkt eller noe slikt, men fordi jeg synes det er fantastisk å se at barn kan bli så forskjellige.. Men hele poenget med denne tråden, er jo at det i mine øyne i alle fall virker som enkelte drar den litt vel langt?? Og til dere som mente at JEG hadde fritidsproblemer- vel dere svarte..
RødRev Skrevet 11. september 2008 #23 Skrevet 11. september 2008 Jeg er faktisk helt enig med HI i at det er litt konkurranse ute og går; spesielt når det gjelder hvor tidlig ute ungene er. Det er unødvendig å skape et inntrykk av at normalen er helt annerledes enn det den reelt sett er. Jeg vil oppfordre alle med gjennomsnittlige eller til og med "seine" barn til å være åpen om når deres barn rullet etc.
*Askepott og hjelperene * Skrevet 11. september 2008 #24 Skrevet 11. september 2008 Jeg er helt enig med deg. Er man liksom ikke like gode foreldre om man IKKE kjøper siste skrik av klær og utstyr..? Er jo bare tull,andre "merker" er like bra det.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 11. september 2008 Forfatter #25 Skrevet 11. september 2008 Takk "Bergensjente81" og "hva gjør jeg nå da", dere tok poenget mitt til det fulle.. Satt og diskuterte dette på barsel i dag, både dette med vekt, lengde, klær osv.. der hadde ei fått tlf fra ei svigerinne om at hun bare "måtte" skynde seg til barnas hus og kjøpe reimadress- "de holdt jo på å bli utsolgt"!! Vel, hun tar det hele med stormende ro, og skjønner liksom ikke helt vitsen om å ase seg opp ang dette.. Og siden jeg ser mange som lurer på om barnet demmers er for lang, for tung osv, hva andre synes om den og den vogna, så må jeg jo lure litt på hvorfor vi legger lista slik.. Barn er forskjellige, og takk for det!! Gjør det hele mer fasinerende synes nå jeg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå