~ Fru L ~ Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Hvor lenge er det normalt å føle seg mørbanket på puppene? Det er så sårt og jeg syns ikke det blir noe bedre, heller verre... Er ikke så lenge siden operasjon, men jeg syns det burde begynne å bli bedre nå. Hvor lang tid tok det før du følte deg helt fin?
Korse76♥ Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Jeg var på jobb etter 14 dager, sengeliggende de første 2-3 dagene. Kjørte bil etter en uke. Helt fin følte jeg meg vel 3 uker etter, men hoven i noen mnd.
Kosel Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Kan JEG få spøøre om noe også?? Har en sønn som ble ett år i juli. Skal på konsultasjon for brystreduksjon om ikke så lenge. Men jeg er litt bekymret fordi jeg er alene med sønnen min og lurer på hvor lenge det går før jeg vil være istand til å klare å ta meg av han alene igjen med alt det innebærer av bleieskift, løfting, kos og kjøring til og fra bhg...
Korse76♥ Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Dattera mi var 4,5 år da jeg gjorde det, og det er jeg glad for. Hadde hjelp til alt hjemme de første dagene. (er også alenemor) Løft som er problemet, kjøre bil var ikke godt til å begynne med, men det gikk. Er jo sjelden likt hvordan man takler smertene, men jeg vil tro jeg ville hatt hjelp en ukes tid eller to om jeg dattera mi var yngre.
~ Fru L ~ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2008 Takk for svar! Jeg følte meg i så fin form de første dagene jeg da så jeg gikk rundt her hjemme og styra vel litt mer enn jeg burde. Kanskje det jeg får igjen for nå da? Typisk meg... Skal nok være klar for jobb innen 2 uker er gått, men sliter litt med å sitte fremoverbøyd. Da sprenger det sånn... Høres det kjent ut eller? Når kan jeg løfte veslejenta på ca 12 kg? Håper det er ok at jeg spør deg. Kirurgen som opererte meg var ikke særlig glad i å snakke...
Korse76♥ Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Jeg tok det rolig de første dagene, benyttet anledningen til "fri" hehe Jeg løftet ikke tungt på ganske lenge, var så redd for at det skulle sprekke, selv om det er lite sannsynlig (får noen rare tanker i blant) Tyngdekraften spiller jo klart en rolle når det gjelder smertene, unngå det som er vondt :-) Når det gjelder løft kan du jo spørre når du skal ta stingene? Eller har du tatt de?
~ Fru L ~ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2008 Stingene er innvendig og skal gå bort av seg selv... Får ta en telefon til fastlegen. Greiere å spørre der. Har liten lyst til å snakke med kirurgen en gang til. Makan til type... (Privatklinikk med holdningen nå-har-vi-tjent-pengene-våre-så-ikke-plag-oss-mer) Det er ikke sååå vondt altså. Hadde trodd det var mye verre. Tror det er mer det at en ikke vet hvordan det skal være, ikke kjenner noen en kan spørre og blir litt usikker. Tanken om å sprekke er her også. Har heldigvis en snill mann som tar seg av det meste om dagen! :-) Håper jeg får spørre deg senere også, hvis jeg lurer på noe? Godt å høre om andre som har vært igjennom det samme!
Korse76♥ Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Bare å spørre det!! Og bare så det er sagt: jeg er superfornøyd den dag i dag! Er jo 3 år siden nå :-) Og angående løft ville jeg unngått det til det ikke er vondt å bevege seg normalt igjen. Heller for forsiktig enn uvøren
Kosel Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Får passe på å ta det i sommerferien eller noe da - sørge for at tassen kan være hos pappaen sin en ukes tid og så få mamma og hans mor til å bytte på med henting og slikt om jeg fortsatt er avhengig av hjelp. Tror nok dessverre ikke det kan vente til han er 4år.. Det er jo 3år til og jeg har store nok problemer nå med rygg/nakke. Kan jeg spørre hvilken str du var og hva du er gått ned til? Skulle du ønske du tok mer/mindre, har de vokst litt igjen?? Jeg er normalt bygd, 172cm høy, bruker 38-42 sånn egentlig litt avhengig av fasong på toppene, men med disse puppene må jeg jo fort opp i 50+ for at de skal sitte pent over brystet og prøve å sy inn resten... pes... 75F/G i bh-str. Vil ha reduksjon NÅ!
~ Fru L ~ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2008 Jeg svarer deg, jeg. Selv om jeg er rimelig "fersk" med nye pupper... :-) Hvis du har store problemer ville jeg ha gjort det så fort som mulig. Ingen vits i å vente til det blir verre... Jeg var 85F. Er nå 80C. Perfekt, synes jeg! Der jeg tok operasjonen var det lite rom for å ønske seg størrelse, men det ble sånn noenlunde som jeg ønsket likevel. Størrelsesmessig altså, kan ikke si noe om arr og slikt ennå siden det er så ferskt. Skjønner veldig godt det med klær. Hadde store problemer selv. Det er så herlig å kunne få på seg klær i normale størrelser. Gleder meg til å kjøpe noen fine skjorter++ Sjekk ventetid på www.sykehusnett.no Der finner du ca ventetid over hele landet!
Kosel Skrevet 10. september 2008 #11 Skrevet 10. september 2008 Bare hyggelig at du svarer selvom du er "fersk" med nye pupper. Har snakket med ei som sa ho kunne velge selv. De gav selvfølgelig råd om hva de syntes passet osv. men hun hadde siste ordet. Jeg kunne tenke meg å gå ned til en liten/mellomstor 75C. Tror det hadde sett ok ut. Ser på bilder av meg selv nå og jeg har liksom alltid tenkt at jeg ikke har så store pupper... MEEEn har ombestemt meg etter å ha bladd gjennom bildebunken... Det ser jo helt på trynet ut... Burde lagt på meg 20kg for at den str jeg har skulle sett normalt ut ifht til alle andre proposjoner.. hehe
~ Fru L ~ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. september 2008 Slike bilder har jeg også... Kommer nok ikke til å se på dem så veldig ofte nei. Det som er så gøy er at jeg alltid har sett på meg selv som litt rund. Jeg har litt småtteri her og der, men innser nå at puppene jeg hadde gjorde at jeg så MYE større ut enn jeg egentlig var. Deilig følelse egentlig! :-) Anbefales!
Kosel Skrevet 10. september 2008 #13 Skrevet 10. september 2008 Gleder meg!! Eneste jeg går å tenker på er det praktiske ifht til at jeg er aleine med jr... Hvordan jeg skal få det til å gå rundt i perioden rett etterpå... Jeg er jo forhåpentligvis ikke ferdig med å få barn heller. Men det blir jo som situasjonen tilsier antaglivis en laaang stundt til en evt. nestemann kommer og jeg orker ikke skulle vente.. har så vondt i nakke/rygg, migrene pga nakke/rygg så nei.. må bare se å få det overstått. Har både min og bf sin familie i nærheten av meg og jr så de vil no stille opp alt de kan og makter alle sammen. Men er jo i fulltidsjobb hele gjengen så noe må jeg jo klare selv og. Men løfting opp og ned i senga morgen/kveld skal jeg vel forhåpentligvis klare etter en liten stund....?
~ Fru L ~ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 10. september 2008 Jeg løfta veslejenta mi på ca 12 kg noen få dager etter operasjon. Glemte meg bare bort. Var ikke vondt der og da, men kjente det godt etterpå. Jeg vet ikke hvor lenge en burde la være å løfte, men er forsiktig nå. Det står at man skal vente 4-6 uker med tunge løft, men hva anses egentlig for å være et tungt løft? Hadde nok uansett ikke prøvd å løfte vaskemaskina første uka liksom... Hos oss kommer vi langt med en plastkrakk som hun bærer selv også klatrer hun opp på fanget mitt. Ganske søtt egentlig! :-) Angående amming ved eventuelle barn senere sier ammehjelperne at det ikke er umulig, men at melkemengden kan reduseres noe. De har også noen lure triks for å kunne hjelpe brystopererte. Familien hjelper deg helt sikkert! Når alle trår til ordner det seg vel? :-) Legger deg til på vennelista mi jeg. Nå skal jeg prøve å sove litt. Tar litt tid å sovne når man ikke er vant til å sove på ryggen... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå