Gå til innhold

Svigermor er jordmor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor er jordmor..verdens søteste dame..

Vurderer å spøre om hun vil ta imot sitt bartnebarn, hun har ikke nevt noe, hun vil sikkert la det være opptil meg å spørre..

Hva ville dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke villet vært så intim med min svigermor, selv om hun også er veldig koselig.

Skrevet

Jeg ville aldri latt svigermor tatt i mot barnet mitt. Men så er ikke hun jordmor heller.

Hadde jeg ønsket det, hadde jeg nok spurt. Det er selvsagt at hun kan ikke gå opp til deg og si at hun vil gjøre dette, men for din del, syns jeg det er en helt grei ting å spørre om. Og du må bare akseptere ja eller nei.

Skrevet

Jeg hadde ikke ville hatt min svigermor til å tatt imot mitt barn. Dersom dere har et godt forhold kan jo hun være til stede. Ville hatt en som ikke var følelsesmessig involvert med et "klart" hode..

Skrevet

Selv om det er ok for deg, så kan det hende at svigermor ikke syns særlig om det, men føler at hun må si ja. Bare så du har det i tankene.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt min svigermor så nært innpå, men folk er jo forskjellige. Det er jo ikke sikkert at hun har lyst/tør siden det er egen familie, det er kanskje ikke så lett å være profesjonell når det er ens eget kjøtt og blod det handler om. Men kanskje har hun kjempelyst, og bare venter på at du skal spørre. Ikke godt å si. Spør du, hvis du har lyst.

Skrevet

Om du føler det er greit, så er det jo en fantastisk ære for henne. Mora mi er ikke jordmor, men hun fikk være med på fødselen til et av barnebarna sine. Noe av det mest fantastiske hun har vært med på, sier hun. :)

Det kan jo hende at svigermora di ikke vil, nettopp fordi det blir så nært i familie. Det kan du jo også forberede deg på. :)

Skrevet

Nei, jeg ville ikke latt bestemor til å ta imot barnet. Hun er sikkert en flott jordmor. Og jeg tenker ikke på dette at hun da får ta del i dette intime, for det er det vil ikke være galt. MEN jeg tenker på om det skulle oppstå noe under fødsel, kanskje komplikasjoner. Og hvor forferdelig ville det ikke være da at det er farmor som var jordmor og må ta ansvar for det som hendte? Ha henne gjerne med på fødsel, men ikke som din Jordmor (den med ansvaret). Men la henne støtte dere og gi dere alle de andre fordelene med hennes kunnskap og hjelp kan by på.

Skrevet

Enig med Musipusi over her, og jeg kan tenke meg at svigermoren din kanskje ville svart nei nettopp på grunn av det. Men ha henne gjerne med hvis du er trygg på henne, det er sikkert god støtte i en ekstra kompetent person til stede.

Skrevet

hadde spurt jeg ja.hun hadde nok likt godt og tatt imot barnebarnet sitt.ekstra spesielt og kansje du er ekstra trygg og får ekstra råd og pleie da.vil du at hun skal,så gjør det.hadde hun nok likt ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...