Gå til innhold

Halebensbrudd :( Noen råd??


singingmama

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg brakk halebenet under fødselen og lurer på om andre har erfaringer med dette. Det er nå tre uker siden og jeg begynner å innse at det kan ta månedsvis (minst??) før det blir bra igjen. Det er jo ganske vondt og fryktelig upraktisk f.eks mht amming. Noen råd for hva jeg bør eller ikke bør gjøre? Erfaringer med hvor fort det blir bra igjen??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! akkurat d samme skjedde til meg. gått 4 uker etter fødsel nå, og d er fortsatt småvondt å sitte og gå lengre strekninger, men går pitttelitt bedre for hver dag. men fastlegen min sa jeg måtte være tålmodig, og at det kunne ta lang tid å bli bra. hun sa ikke noe om at jeg kunne gjøre noen øvelser for å fremskynde helbredelsesprosessen, så må vel bare ta tiden til hjelp. god bedring til deg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud, dette har jeg ikke hørt om før!

Høres jo helt forferdelig ut!

Masse god bedring til dere begge!

(Veldig greit å ligge på siden å amme, hvis det er en stilling som ikke gjør vondt da:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brakk halebeinet jeg også.. og har desverre fått beskjed om at dette kom til å skje neste gang også for at baby skal komme seg ned gjennom fødselskanalen... Noe dritt. Det er nå tre uker siden fødsel og jeg blir bedre og bedre, men etter den starten og med bare liggende amming fikk jeg så såre brystvorter (baby suger veldig dårlig) nå pumper jeg ut morsmelken og gir på flaske.. for jeg fikk ikke til å sitte å amme nå med halebeinet, uansett hvor mye puter og baderinger jeg brukte. Øvelse jeg tar hver dag er den såkaldte knipeøvelsen av bekkenbunnen. Dette fordi halebeinet henger sammen med bekkenbunnen og når du strammer lett styrker du musklene som holder det på plass. ellers pute under lår helt oppe med setet når en ligger på rygg. under magen rett nedenfor brystene når en ligger på mage. og mellom bena helt fra knena og ned til helen når en ligger på siden. dette bidrar til att det ikke blir belastnig på halebeinet i hvilestillinger. Masse lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk alle sammen for fine svar!

Nåbegynner det å bli bedre og det er godt å kjenne! Jeg investerte i en spesialpute. 750 kr! men det var verdt det... det viirket som om det begynte å gro da. Anbefales!

neste gang og? oosj det var kjipt... Men hva gjør vi vel ikke for våre små elsklinger??

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...