☆Lille my* Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Jente som trenger å miste en del kg etter graviditet (Savner den høye forbrenninga mi) Nå er jeg virkelig motivert til å gjøre noe med saken men står helt blank innen kosthold og trening! Det første jeg lurer på: For å få en liten kickstart på sakene så kjøpte jeg en pakke måltidserstatter (Min Cur) pjuuuk sier jeg bare;/ Så prøvde jeg nutrilett (også pjuuk) Men det jeg lurer litt på er om det kanskje er mere gunstig for meg med proteintilskudd.? Jeg slurver mye med maten (dårlig kosthold) Er en elendig kokk så det blir ofte en grandiosa. ehm. Men i det siste har jeg prøvd å starte dagene med havregrøt med lavkalori syltetøy, rosiner og litt kanel! Det er helt ok. Men så går det til "H" resten av dagen! Kosten min er jeg ganske sikker på består av lite proteiner! Spiser så og si aldri egg, fisk 1-2 ganger i mnd. Det går for det meste i brød og rugsprø, middag: pizza, taco, lasagne eller kyllingfilet. Noen som kan hjelpe meg litt i gang? Har lest mye på nett men blir helt gal i hodet av all infoen! Det er så mange forkjellige metoder. Trene gjør jeg foresten lite av! Har vært aktiv støttemedlem på 3T i 2 år med ETT oppmåte (nei kødder ikke) Vil gjerne starte med erstatte 1-2 måltider med en måltidserstatter eller proteintilskudd. Hadde vært kjekt med noe som metter litt så jeg ikke ender opp med å småspise. Synes proteintilskudd virker så inviklet (hvor mye og ofte skal man ta) Mange tanker. Hjelp!
BettyBoob Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 hei! har selv akkurat gått ned 7 kg det som funket for meg var : nutrilett til frokost og lunsj (blander ut med dobbelt så mye vann - ellers smaker det dritt ja...) middag : mye fet fisk som laks, tunfisk. med keasm, pesto, salat, grønnsaker (ikke kokte gulrøtter!) eggerør, bacon, suppe, kylling osv i div kombinasjoner. mellommåltid/kvelds : knekkebrød med tunfisk, majones, løk + salt og pepper - kjempegodt! i denne perioden har jeg pusset opp hele leiligheten min sammen ei venninne, så har fått mosjon der - trener ellers ikke. jeg har rett og lsett holdt meg unna de verste karbo-kildene som poteter, brød, ris, pasta. har ikke spist NOE av dette. dette er kanskje ikke oppskriften for deg - men kanskje du kan bruke noe av det Hold deg LAAAngt unna proteinpulver. det legger du på deg av uten veldig mye trening!! lykke til det er verdt det - jeg gikk og kjøpte meg dyr olabukse idag i str 29 med veldig god samvittighet, hehe! er nå nede på før-gravid-vekta mi og veldig fornøyd!
☆Lille my* Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 Så flink du er da:) Bra noen får det til:) Takk for tipsene! Tok en proteinshake kl 19 jeg :/ (prøve fra helsekost) Den smakte jo faktisk greit, men om jeg legger på meg av det er det uaktuelt å ta flere shaker! Hater rett og slett maken på nutrilett:7 blæææhh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå