Gjest Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Ikke at det er så viktig, men jeg er så nysgjerrig på andres erfaring.. Da jeg var 12 uker på vei, var jeg på UL og gynekologen trodde det var en gutt vi så. Han sa han syntes det så ut som den lille lå der inne med ereksjon, hehe Vel sa han også at det var tidlig, men han virka veldig sikker i sin sak likevel.. SÅ, idag var jeg på UL igjen, 19 uker på vei imorgen. Da sa gynekologen (kollegaen på samme kontor som den forrige gynekologen) at han syntes det var litt vanskelig å se kjønnet, men han zoomte inn opp under og mellom beina på lillegull, og da sa han det så virkelig ut som ei jente. Han så liksom bare "hamburgerbrød" og ikke ei "pølse" som han klarte å si, hehehe.. Hva bør jeg stole på? Er vel gjerne den idag som er riktig da?
ChellBell - har født! Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Ja, den er nok mest til å stole på den ul du hadde nå. Jeg var på ul i uke 12 og da trodde legen at det var en gutt. Så var vi tilbake til ul (samme lege) i uke 16 og da syns hun det helt klart så ut som en jente.. På ul i uke 21 var det ikke noe tvil, helt klart en jente! Helt frem til uke 19-20 ca. er det fryktelig vanskelig å se hvilket kjønn det er. Kjønnsleppene til en jente er som regel så hovne at det ser ut som en liten snurrebass.
Gjest Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Stol på den i dag. Da jeg var på opplæring i ultralyd med legestudenter på St.Olavs sa veilederen deres at det ikke kunne sees med nogenlunde sikkerhet før i uke 16. Og ikke engang på ordinærultralyden kan de være 100% sikre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå