StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Noen flere som har satt sin første sprøyte mot spiren som kommer til å klore seg fast i vel 9 mnd?? Åssen går det med dere og bivirkninger? Klem
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Jeg skal sette i morgen kveld - så er ikke så langt bak deg! Har fått uttaket utsatt med 4 uker så er rimelig klar for å begynne å stikke! Historien kan du lese under innlegget mitt "Endelig framdrift!". Jeg har hatt mye hodepine, glemmer fort ting og har hatt en del humørsvingninger. Du da??
Poten Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Hihi jeg er kjempe spent! Jeg var hos gyn i dag på førstedag mens, skulle egentlig ikke ha vært der før 3 dag, men jeg fikk ikke time da.Snakket med Nordica og jeg kunne starte med gonal i morgen. Vet ikke om jeg helt har skjønt dette med follikler, jeg hadde 1 follikel på 7mm, 1 på 6mm og 4 på 5mm og det er jo før jeg begynner med stimulering. Er det noen som vet om jeg vil får enda flere follikler når jeg begynner med gonal??????? Starter i tillegg med Orgalutran ca 6 dag. Åså lurer jeg på om jeg skal starte på morgen eller kvelden, tenker litt på når jeg skal ta eggløsningssprøyten 36 timer før egguttak. Denne må jo taes rundt ca kl 24 for at det skal være egguttak ca kl 10 på egguttaksdagen. Noen med erfaring her????? Hilsen kjempe spent!
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2008 Heisann medstikere :-p Bivirkningene her er noe av det samme som deg, pluss noen vanvittige hetetokter. Om eg gjør noe fysisk så svetter eg som en gris, litt slitsomt.. Til deg poten: har du gått på nesespray?? Eg var også på ultralyd i dag fordi eg ikkje har hatt mens i sprayperioden. Så for å sjekke at eg ikkje har cyster og er skikkelig nedregulert måtte eg inn å sjekke.. Dette er andre uttak for meg, og begge gangene har eg aldri hatt noen folikler på eggstokkene. Det er jo derfor man blir nedregulert, for å tømme eggstokkene helt. Så at du har folikler nå har eg faktisk ikkje hørt om. Men de hadde nok nevnt noe om det om det hadde vært problem med det.. Eg bruker puregon sprøyter, og disse tar eg på kvelden. Eggløsningssprøyten er utenom disse tidspungtene med spray og sprøyter. Tror de pleier å anbefale og ta sprøytene om kvelden, for når man skal sjekke på ultralyd åssen eggstokkene ser ut så skal man ikkje ta sprøyte den dagen før man ser ståa ann.. Tror eg satt den klokken 9 om kvelden forgje uttak. Du får beskjed et klokkeslett du skal sette eggløsningssprayen, så du kan velge hvilket tidspungt du vil sette gonalen. Åssen eggløsningesprøyte skal dere sette???? Eg var å hentet ut min i dag, skal gå på pregnyl denne gang, har ikkje brukt den før. Aner ikkje åssen eg skal blande den. Noen som har vært borti den før?? Skal ha 2 med pulver og en med vann. De på apoteket visste ikkje helt åssen eg skulle gjøre det engang.. Vi burde fått et slags diplom etter å ha vært i gjennom prøverør med alle erfaringene vi får med sprøyer og medisiner, hehe :-)
Poten Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 God kveld C",?) Jeg har ikke gått på noe, skal gå på såkalt kortversjon på nordica. Så Gonalsprøyter blir mitt første møte med hormonene . Tja jeg tror det var normalt med follikler ved mensstart, virket i hverfall slik på gyn, han skrev nå ned i dokumentet til nordica så jeg satser på at alt er slik det skal være. Jeg har jo fast syklus og normal eggløsning. Takk for godt svar. jeg vil også ta disse på kvelden. I tillegg til Gonal-f f.o.m 2 dag i syklusen skal jeg starte med Orgalutran sprøyter 6 dag (hvis skanningen viser follikler på rundt12-14mm) og deretter 3 dag skannes jeg igjen og da er det forhåpendligvis mange folikler på 18-22mm slik at jeg kan sette eggløsningssprøyten Ovitrelle. Var vel heldig for alt er i ferdigblandet i sprøyter, og gonal er i slik pen ala den diabeterne bruker. Håpe du finner ut av det i bruksanvsiningen. Her er linken til felleskatalogen http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do. Håper det går bra med deg denne gang Strilen C",?)
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2008 Aha, du har ikkje gått på noe som helst før du begynner sprøyter, da kan eg skjønne at du har folikler ja. Heldiggrisen du da som slipper unna med bare noen sprøyter :-p Puregon er også en sånn penn lignende diabetikerpenn, så der er jo alt veldig enkelt. Har ikkje sett på nettet enda ang eggløsningssprøyta, men det står vel ikkje noe mer der enn det gjør i bruksanvisningen i pakken.. Men eg skal ta en kikk og se om eg blir klokere :-p Ser ut som hetetoktene mine har dabbet av :-) Og så på første kveld eg setter sprøyten da, det var kjapt.. Og veldig deilig.. Håper alt går bra med deg og. Kjekt å prate med noen som er i samme løype liksom. Vi må jo følge hverandre og se hva utfallet blir :-) Natti Natt
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Jeg har follikel - hadde en for 1 uke siden som ble målt og i går ble den samme målt igjen, og den hadde samme størrelse. Gynekologen sa at det ikke hadde noe å bety for forsøket siden den ikke hadde endret seg. Jeg har også hatt hetetokter, men hos meg har de faktisk dabbet noe av etterhvert som jeg har gått på Suprecur. MEN jeg blir fort varm i kinnene og det har jeg fortsatt (glemte å nevne det i går). Godt å høre at hetetoktene dabber av, Strilen! Jeg gleder meg til å få satt sprøyta i dag!!! Godt å få det gjort 1. gangen i dette forsøket.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Jeg skal sette Ovitrelle som eggløsningssprøyte. Ellers skal jeg sprøyte med Puregon. Slik var det på 1. forsøk også, derfor vet jeg dessverre ikke hvordan en setter andre sprøyter. Men håper du (jeg husker ikke nicket ditt...) får det til i kveld - ellers får du ringe IVF klinikken og høre med dem i dag hvordan du gjør det! Lykke til i kveld!
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. september 2008 Så det er vanlig at det er follikler på eggstokkene selv om man går på nedregulering. Det visste eg ikkje. Da er det nok normalt ja.. Tror nok de hadde nevnt noe for dere om det var en uting. Her er eg veldig spent på kor mange egg eg får denne gang. Gikk på 225 IE puregon forgje gang og fikk godt over 40 egg.. Men bare 15 brukbare som ble tatt ut, og bare 5 som overlevde befruktning. Så stor fallhøyde her i gården. Og så var eg jo så utrolig dårlig og overstimulert etterpå at eg faktisk dreit fullstendig i om eg ble gravid for eg var så dårlig. Denne gang går eg på 150 IE, tror dette er vanlig dose ved puregon. Så eg e ekstremt spent på UL viser om en uke.. Eg satt ovitrelle forgje gang også, var jo ferdig sprøyte som en bare satt. Skjønner ikkje koffor den e så innviklet den eg skal sette nå. Men skal nok finne ut av det. Hausken skulle ringe meg når det nærmet seg og forklare meg litt åssen eg gjorde det.. Åhh, ikkje lenge igjen til uttak nå jenter :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå