Tre skjønne Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Jeg har på ingen måte det store behovet for alkohol. lurer alikevel på om noen har fått beskjed av gyn. angående pergo og alkohol.. lenge siden jeg har drukket pga planlegging av graviditet,midt i usikkre perioder osv.. greia er at jeg begynner på ny pergokur på fredag og har i utganspunket bestemt meg for å holde meg unna fester i pergotiden... men siden jeg trenger å få noe helt annet enn baby i tankene tenkte jeg at jeg hadde godt av en fest...(begynner å bli møkk lei mensen etter snart 2 år prøving) noen som veit noe ang. pergo-hormoner og alkohol?
liber Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 jeg fikk det av legen, men har ikke fått surra meg til å ta de tablettene ennå jeg, men regner med at vi hadde fått beskjed om det var noe fare. tror du ikke??
Gjest Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Sorry at jeg blander meg.. men det står jo i pakningsvedlegget om du leser det
*mitt største ønske* Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 jeg tok meg litt vin når jeg gikk på pergokuren,prøvde å finne ut av det i bruksanvisninga,men det sto ikke noe der=)
simson Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Står ingenting i pakningsvedlegget om pergo og alkohol nei...........
Tre skjønne Skrevet 11. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2008 Trassetrollet->prøver igjen : du kan tro jeg har saumfart pakningsvedlegget+lest på felleskatalogen.no-men ingen ting å oppdrive der... jeg hadde for all del ikke spurt her først-uten om å prøve og finne svaret på det mest vesentlige stedet!! så hvis det står noe om dette på pakningsvedlegget ditt-så setter jeg pris på om du deler det med oss!
Tre skjønne Skrevet 11. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2008 Liber : aner ikke helt angående hva legen sier eller ikke.. jeg tenker at de tar det som en selvfølgelighet og ikke drikke når man prøver/sliter med å fa barn men som jeg ymter frempå -"jeg tenger et avbrekk og tankene over på noe annet"
*mitt største ønske* Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 da synes jeg du skal kose deg med alkohol=) jeg leste også alt jeg kunne komme over,..pakningsvedlegg o felleskatalogen...og det står ingen sted om alkohol og pergo...og som venninna mi sa til meg: hadde det virkelig vært farlig å nyte alkohol under kuren,så hadde nok legen gitt klar beskjed om dette!!! Man må fortsette å leve som vanlig tror jeg frem til spira sitter,man vet jo aldri hvor lang tid man bruker=) jeg har levd som jeg pleier under prøvinga jeg,drukket alkohol når jeg har vært på fest...røyka daglig,men har nå klart å slutte med det(vet jo at det ikke er noe bra) Så "vilhagullfrø!" koooooooooooooos deg i helga=)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 jeg fikk beskjed av legen min å holde meg unna alkohol når jeg gikk på pergotime. han mente at kombinasjonen ikke var helt bra vist man skulle bli maximalt fruktbar. men d var ikke vanskelig for det er jo ikke akkurat snakk om så veldig lenge uten alkohol da...
*mitt største ønske* Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 har vært på medisinkurs nå i 2 dager pga min jobb i helsevesenet,,, I felleskatalogen så er det noe som heter indikasjoner.og det er når et preparat ikke bør tas sammen med noe annet ,feks alkohol eller andre medisiner.... Pergo har ingen indikasjoner...
*Maja i magen* FØDEKLAR Skrevet 13. september 2008 #11 Skrevet 13. september 2008 Da jeg tok min 3 pergokur, var jeg bedt i bryllup, så jeg kosa meg den kvelden og ble ganske god og brisen. Det var også på den 3 kuren jeg ble gravid, så for min del tror jeg ikke at jeg ble mindre fruktbar i allefall. =) Kos deg med en fest du...og lykke til, håper spiren sitter snart!
Tre skjønne Skrevet 14. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 14. september 2008 tusen takk for mange svar dere er kjekke og ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå