Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Folk her inne eier jo ikke evnen til å sette seg inn i andres situasjoner. Eier heller ikke evnen til å fatte at ikke alle situsjoner er like. Mange av dere ser bare "meg meg meg".. Eller dette klarer vi, hvorfor gjør ikke alle det liksom?! Det ser man på diskusjonene som har vært her i det siste. Hvertfall når vi snakker om barnehage, alenemødre og amming.. Empati.. Hørt om det før? Verden er ikke svart/hvit.. Er det virkelig noen som tror det? Hvert menneske har forskjellige meninger, hver familie gjør ting på sin måte.. Men alle har vel til felles at de vil gjøre det som er riktig for sin familie. Å ingen vet hvem som har "rett".. Det er nok mange ting som er rett.. Det er ikke enten A eller B.. Det å ikke eie empati eller medfølelse for andre er en dårlig egenskap..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Tror en del går på behov for å forsvare seg selv og sine valg, ikke manglende respekt for andres. Dårlig sirkel det der.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Er det dårlig selvtillit da? At folk ikke er sikre på valgene dem tar? Men da er det i allefall en virkelig dårlig måte å "reklamere" for egne valg på.. For her inne virker det nesten som at folk kan bli sure fordi andre gjør motsatt, eller går en helt annen vei..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Mange har nok dårlig selvtillit. Mange er redde for at folk skal oppfatte dem negativt. Og derfor vil de ikke være nøytrale, de mååå stå på sitt. Det som irriterer meg, er at man aldri blir ferdige med å diskutere. Selvsagt blir man aldri enige, når saken kan vinkles på så mange måter.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Det jeg reagerer mest på er når folk går til personlig angrep på en person, pga. valget den andre tar. Å fordi "angriperen" ikke har evne til å sette seg inn i situasjonen, eller ser at det finnes flere sider av en sak.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Jeg vet, og har fått det bekreftet flere ganger her inne, at folk ser ned på meg på grunn av visse ting. Syns det er urettferdig men har nå kapitulert. Orker ikke forsvare meg lenger. Har forandret strategi helt, nå sier jeg rett hva jeg mener. Så jeg kan godt si min mening om feks alenemødre når den diskusjonen er het.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Ja, å det er jo bare bra at folk sier meningene sine.. Men det er så mange måter å si den på.. Her går det som regel i frekkheter.. å det som værre er.. Var det jeg mente. Ikke at folk ikke skal si meningene sine. Det er bare måten de gjør det på..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Helt enig i at de fleste bør bli mer høflige, og tenke mer på hvordan de fremstår. Greit man er anonyme, men man må jo ikke gjøre narr av noen likevel. Selv velger jeg å fullstendig ignorere frekkheter, og det har vært en god ting, for da roer ting seg fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå