Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Litt jålete og kunstig, synes jeg. Ville trodd at du likte den franske filmen veldig godt, og det er litt harry å oppkalle etter en film.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Ingen kommer til å huske det - de kommer til å kalle ungen Amalie (Amalie Skram).
Gjest Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Det her jeg ikke tenkt på engang, filmen altså.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Fint hvis uttalt som på fransk, ikke fint hvis det skal uttales som amalie bare med e..
Gjest Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Det gjør ingenting, Amalie er kjempenydelig, pluss at oldemor heter det. Kunne gått for Amalie, men mannen min likte Amelie bedre, og for meg blir det litt hipp som happ. Hva med Amelia da? det også er jo ganske fint syns jeg.
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 for å være ærlig så liker jeg det ikke:)tongvindt og si og høres rart ut.eneste som er fint er AMALIE.min mening ja:)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #11 Skrevet 10. september 2008 Høres ut som en gammel og skrøpelig dame som sitter og hekler!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #12 Skrevet 10. september 2008 Hvis det skal uttales som på fransk så kommer hun nok til å bli kalt aMMeli (med trykk på m) av de fleste, og ikke ammeli (med trykk på i) Da er det ikke noe fint, synes jeg. Tror ikke jeg synes at navnet passer så godt på norsk, egentlig.
Gjest Skrevet 10. september 2008 #13 Skrevet 10. september 2008 det er foresten ment som et mellomnavn, hvis det skulle ha noe å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå