Gå til innhold

Når var dere til jordmor 1.gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe man får beskjed om per post, eller må man bestille selv. Er 18uker på vei, og har mange spørsmål. Noen andre som foresten har gått ned i vekt og ikke fatt mage enda. Heller ikke noe tegn til liv her. Kjenner kun livmoren som jeg har kjent i noen uker nå. Begynner å bli litt nervøs.. ;). Håper på svar! Stor klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første så var jeg vel der ganske tidlig tror jeg.. uke 14-15-16 engang... husker ikke akkurat når.. Nå er jeg annengangs og har ikke vært der enda.. bare vært hos legen. 23+5. Du må ringe å bestille selv;)

Og det er ikke unormalt å gå ned i mage.. heller ikke det at du ikke har fått mage.. med første så fikk jeg ikke mage før sikkert nærmere uke 25. Kjente ikke liv før uke 20+0 med første.

Skrevet

Heisann!

Var hos jordmor i uke 12.

Lege i uke 16 ca. Og ultralyd i veke 18..

Bare å ringe jordmor og bestille time:)

Eg er i 21. uke, har stor mage:)

Men det varierer jo..

Lykke til!

Skrevet

Jordmortime må du bestille selv. Jeg var første gang i uke 12, og skal neste gang nå i uke 24.

Når jeg var 18 uker hadde ikke jeg heller noe særlig mage, men tok ikke lang tid før den virkelig kom. Hadde heller ikke gått opp noe i vekt til da, men det er ogdå kommet etterhvert. Er nå 24 uker og har gått opp 3-4 kg. Gikk ned 2,5 kg første ukene, og nå er jeg ca 2 kg over den vekten jeg var når jeg ble gravid.

Skrevet

Hehe! Skjønte det. Jeg har foreløpig bare hørt om de som er kvalme som går ned. Men det er jo ikke snakk om mye, bare en kilo. Jeg har en vikar til fastlege disse første månedene, og tror ikke han er særlig erfaren. Så jeg har fått lite informasjon. Skal ringe jordmor i morgen. Alltid godt å høre om noen som har vært oppi liknende situasjon. Takk! Ha en god kveld!

Skrevet

heia.jeg gikk opp til helsesøstra i uke 12 jeg da og sa at jeg var gravid igjen da undersøkte hun meg like godt da.hørte hjerte og greier:)kom deg til jordmor ja og hun må jo bestille til ultralyd også til deg da.tia fordet snart ja.ring eller gå til dem selv.

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar! Ikke så lett når man er 1.man i venninnegjengen som får barn. hehe. Kos og klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...