Gå til innhold

Blir så frustrert over samboer.....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! Jeg må bare få ut litt agresjon her :`/ Mannen min er 28 år, men har fremdeles ikke førerkort. Det har irritert meg i flere år, men aldri så mye som nå... Han lovte nemlig å være klar til jeg skulle føde, men hittil er ingenting skjedd, og jeg er 31 uker på vei. Han er søt, snill, og hjelpsom på alle andre områder, men til tider greier jeg ikke nyte det, fordi jeg blir så sint. (muligens endel hormoner her også). ÅÅåååh!! Jeg har mast\ prøvd å snakke med ham\oversett det helt siden vi begynte å prøve å få barn...men ingenting hjelper, og jeg begynner å få panikk. Jeg mener at han burde ha tatt seg sammen. Selv sluttet jeg å røyke i prøve perioden, drikker selvfølgelig ikke, og er jo gravid.... Dette skulle være hans måte å bidra på! Hva mener dere? Går veldig opp og ned i humøret pga. dette, og det ødelegger jo noen dager, men har liten lyst til å ta taxi, og vet jo ikke om jeg kan kjøre selv da det skal skje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må da være en grunn til at han ikke har fått fingen ut.... gruer han seg for oppkjøring?

Forstår han at du er frustrert eller regner du med at han må da forstå at du er frustrert?

Skrevet

Jeg skjønner at du er skuffa over at han ikke har holdt det han lovte, men det kan jo kanskje være andre grunner til at han ikke har gjort det som du kanskje ikke er klar over. Mange har angst for å begynne å kjøre, og det er det ikke så lett å være klar over selv engang. Det kan også være at han synes det er for dyrt, eller at det er noe annet som står i veien for å ta den.

Kanskje du kan spørre ham rett ur på en forståelsesfull måte om hva som egentlig er grunnen? Spør hva som står i veien for å bare ringe og bestille kjøretimer i morgen den dag, så finner dere kanskje ut av det sammen. Det er greit å ha lappen når man venter barn.

Lykke til! :-)

Skrevet

Men er lappen den eneste måten han kan bidra på da? Må han ha lappen for å bli "godkjent" far?

Jeg tror ikke det hjelper å mase heller, har han ikke lyst til å ta lappen så hjelper det lite å tvinge han?

Har du spurt hvorfor han ikke vil ta lappen da?

Skrevet

Hei, jeg skjønner godt at du skulle ønske han kunne kjøre deg. Men jeg driver med trafikkopplæring som yrke og vet at det er mange grunner for at folk velger å utsette dette eller gruer seg.

Hør med ham, ta deg en ordentlig prat med ham om hvorfor han ikke ønsker lappen.

Vi jenter har jo kanskje en liten tendens til å mase så mye om noe vi ønsker så sterk at de svare ja uten egentlig å ville det..... Da er det ikke lett å få det gjort innen en tidsfrist.

Det å ta lappen i dag er ikke noe man bare gjør i en fei. De aller fleste bruker 2 - 5 mnd på dette. Og det koster også opp mot 25 000 kroner. Dette er kanskje penger han ikke vil bruke på lappen nå.

Skrevet

Hei igjen.

Jeg har prøvd å spørre ham ut flere ganger, men som regel sier han bare at han skal begynne. Vi greier ikke få så god dialog om emnet. Men tror ikke han er redd for å begynne...da ville han sagt det... Han vet nemlig at jeg ikke liker å kjøre langt\der jeg ikke er kjent. Hm. Og til Lacey... Nei, det er selvfølgelig ikke eneste måten han kan bidra på, men det var noe han hadde lovt, og som jeg hadde følt meg mye tryggere med.

Skrevet

Skal høre med han nøyere om det er noe som står i veien for at han begynner...egentlig er det jo som sagt over her allerede litt sent for å rekke å kjøre meg... Det er ikke penger som er problemet. Han har en fin jobb, og har en sparekonto på noen hundre tusen.

Skrevet

Men når det ikke står på penger så har jeg en ørliten tro på at han enten ikke vil gjøre ting når noen maser, eller at han faktisk har litt angst for det uten at han vil fortelle deg om det. Kanskje han synes det er litt flaut å innrømme for deg at han er litt småredd for trafikken?

Jeg skjønner jo absolutt at du synes det hadde vært trygt om han kjørte deg til sykehuset. Man har ikke veldig lyst å kjøre dit med rier som røsker igjennom kroppen.

Skrevet

Tiden er vel kanskje for knapp nå og hvor betryggende er det med en helt fersk sjåfør til å kjøre til fødeavdelingen? Kanskje han ble lei av maset.. Jeg skjønner jo at du er frustrert hvis han har sagt han skal gjøre det og så liksom ikke gidder likevel. Når det åpenbart betyr så mye for deg.. Bor dere langt fra sykehuset da?

Skrevet

Vi bor ikke så langt fra. Litt under en halv time.

Skrevet

Er det ikke annet bak enn at han ikke får fingern ut så kan dere jo gjøre en avtale på at han ringer og bestiller kjøretimer/oppkjøring/teoriprøven f eks. i løpet av morgendagen. Skal ikke mer til før han er i gang.

Skrevet

Hadde litt av det samme problemet med samboeren min på 31, han holdt riktignok på med lappen - men fikk aldri somlet seg til å ta teoriprøven, og uten den kunne han ikke meldes opp til oppkjøring hvor det i tillegg var 3 mndr ventetid. Til slutt måtte jeg gi et ultimatum - jeg sa rett og slett at jeg ikke kom til å kunne kjøre ham på jobb om morgenen etter at baby er kommet, og fikk ham til å forplikte seg på en dato som han ville at jeg skulle kjøre ham til teoriprøven.

Det viste seg at han som ikke hadde tatt en eksamen på 10 år, rett og slett grudde seg til selve prøven. I og med at jobben betalte for førerkortet ville han heller ikke prøve flere ganger. Det ordnet seg for oss og han har nettopp fått lappen nå...

Vet ikke hvor mye du kjører på ham, men kanskje du kan si til ham at med mindre han viser vilje til å starte på førerkortet eller gir deg en god forklaring på hvorfor ikke, så vil du ikke være hans "privatsjåfør"? Vet i hvert fall at min sambo syntes det var veldig praktisk å bli kjørt overalt, jeg er ikke særlig flink til si nei... ;-)

Skrevet

hei hei..

har det på samme måten.. samboeren min har heller ikke lappet, og lovet at den skulle han ha før barnet kom, noe som nå ikke kommer til å skje.. har 19 dager til termin så det rekker han ikke.. kjører og henter han på jobbe hver dag, men har sakt ifra at når babyen kommer så kommer jeg ikke til å kjøre lenger.. men det hjelper visst ikke!!

han skulle jo kjøre meg til sykehuset, men det ser ikke ut til at blir noe.. :(

Skrevet

Min mann har lappen, men vi kommer ikke til å kjøre til sykehuset. Tok taxi sist, og foretrekker det - da kan man fokusere på hverandre under turen + slipper å bruke tid på å parkere. Skjønner at det kommer an på reisevei, men det er i allefall beste løsning for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...