Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Når barna på sfo´en her får servert f.eks tomatsuppe får de ikke lov til å ta i hverken melk eller vann for å gjøre den kaldere/tynnere. Jeg synes dette er veldig strengt, da de fleste barna jeg kjenner ofte gjør dette hjemme. På sfo får de derimot streng beskjed om at de fint kan klare å vente til suppa blir kald av seg selv! Hva synes dere?? (Har forøvrig ikke tenkt til å gjøre noe med det, vil bare høre deres mening om saken.)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Høres ut som det blir ekstra jobb for dem å måtte hjelpe til med å ta oppi melk eller vann derfor dropper de det.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Men de fleste ungene klarer jo dette selv da det står både melk og vann på bordet uansett. HI
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 ...eller kanskje det blir så mye søl? Men kan de ikke vente litt da? Ikke vits i å blande seg oppi bagateller.
Fullrulle86 Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 i barnehagen tar vi oppi melk til de som vil. fatter ikke at det er noe arbeid
Sjokoladekaka Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Da får SFO lage suppen litt tidligere, da, slik at den får tid til å kjøle seg ned før serveringen;) Det er jo ikke mye arbeid å ta runden rundt bordet med melkekartongen. 2 minutter, så har alle fått en skvett. De fleste barn i skolen klarer jo dette selv også.
♥Prinzessin♥ Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Meningsløst å nekte ungene melk eller vann i suppa.
mamman til pia, eli og mari Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 på SFO`en æ jobba på fikk ungan ha i melk eller vann i suppa
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Jeg jobber på sfo´en jeg refererer til, men forstår ikke helt denne regelen.. Men nå er det vel ikke meningen at man skal forstå alt heller! HI
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 Man griser da ikke med ferdig servert mat. Godt noen lærer dem folkeskikk siden det i dine kretser "er vanlig" å kline med maten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå