Gå til innhold

Er ikke dette veldig strengt av SFO?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barna på sfo´en her får servert f.eks tomatsuppe får de ikke lov til å ta i hverken melk eller vann for å gjøre den kaldere/tynnere. Jeg synes dette er veldig strengt, da de fleste barna jeg kjenner ofte gjør dette hjemme. På sfo får de derimot streng beskjed om at de fint kan klare å vente til suppa blir kald av seg selv!

Hva synes dere??

(Har forøvrig ikke tenkt til å gjøre noe med det, vil bare høre deres mening om saken.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det blir ekstra jobb for dem å måtte hjelpe til med å ta oppi melk eller vann derfor dropper de det.

Skrevet

Men de fleste ungene klarer jo dette selv da det står både melk og vann på bordet uansett.

HI

Skrevet

...eller kanskje det blir så mye søl? Men kan de ikke vente litt da? Ikke vits i å blande seg oppi bagateller.

Skrevet

i barnehagen tar vi oppi melk til de som vil. fatter ikke at det er noe arbeid

Skrevet

Da får SFO lage suppen litt tidligere, da, slik at den får tid til å kjøle seg ned før serveringen;)

Det er jo ikke mye arbeid å ta runden rundt bordet med melkekartongen. 2 minutter, så har alle fått en skvett. De fleste barn i skolen klarer jo dette selv også.

Skrevet

Meningsløst å nekte ungene melk eller vann i suppa.

Skrevet

på SFO`en æ jobba på fikk ungan ha i melk eller vann i suppa :)

Skrevet

Jeg jobber på sfo´en jeg refererer til, men forstår ikke helt denne regelen..:) Men nå er det vel ikke meningen at man skal forstå alt heller!

HI

Skrevet

Man griser da ikke med ferdig servert mat.

Godt noen lærer dem folkeskikk siden det i dine kretser "er vanlig" å kline med maten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...