Gå til innhold

Dere som har barn i barnehage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns dere det er greit når personalet kommer og spør om dere kan kjøpe for eksempel ny lue til barnet ditt (med knytting, for eksempel, fordi barnet tar den av hele tiden), ber dere om å ta på strømpebukse i stedet for sokker fordi barnet hele tiden tar dem av og andre liknende ting? Eller må personalet bare godta at du har kjøpt den lua, eller at du vil ha sokker på barnet?

Er ny i jobben, nemlig, og er litt redd for å gå over streken, men syns dere dette er greie ting å spør om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde syntes det var helt i orden, og så muligens blitt litt flau over at jeg ikke klarte å tenke så langt selv.

Skrevet

jepp. syns at det er ting som er heilt greie å spør om:)

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og har mang en gang anbefalt foreldre å kjøpe lue med knyting, eller votter som går langt opp på armene. Det har alltid blitt godt mottat, og det har vel med måten jeg legger det frem på og at jeg faktisk bare ønsker barnets beste.:)

Skrevet

Jeg har fått slike tips i barnehagen selv. Og blitt fryktelig glad for å få dem. ( og litt flau fordi jeg ikke har tenkt på det selv i utgangspunktet. )

Ungen min må i barnehagen for å få kontakt med andre barn, og fordi at jeg skal kunne være i jobb. Men jeg vil selvfølgelig at han skal ha det best mulig når han er der. De ansatte i barnehagen har alltid lagt det frem på en måte som viser tydelig at de kun vil barnets beste. Det tror jeg er viktig, slik at jeg ikke føler meg uglesett eller som en dårlig mor. Jeg syntes du skal si ifra, det viser jo tross alt kun at du bryr deg, og at du følger med.

Skrevet

Nei, det er helt greit å få tilbakemelding på slikt!

Jeg mener ikke at jeg har fasiten på alt, og det er jo de som er i barnehagen som ser behovene:)

Så lenge du sier det på en fin måte, så går det nok helt bra!

Skrevet

Takker for svar :)

Greit å vite at ikke foreldre føler seg støtt av dette. Selv hadde jeg syntes at det var helt topp å vite at de i barnehage følger med og bryr seg!

HI

Skrevet

For meg så syns jeg det er helt greit å spørre om. Jeg har selv fått spm av personalet i bhg om jeg ikke kunne kjøpe lue med knytting, for sønnen min hadde for en vane å ta av lua hele tiden. Og jeg gikk i butikken samme dag uten å mukke og kjøpte en lue med knytting. Vil jo heller ikke at gutten skal bli syk eller få ørebetennelse om vinteren. Og det at personalet spør, er fordi dem bryr seg om sønnen min og ville det beste for han.

Skrevet

Jeg har fått mange sånne beskjeder, både fra dagmamma og fra bghpersonalet. De som jobber med barn har lang erfaring med hva som er praktisk og upraktisk i ulike situasjoner, og det har ikke jeg. Men jeg lærer underveis, særlig når jeg får tips fra andre. Så jeg synes det er flott at de sier i fra om sånne ting, sånn at vi kan hjelpe dem å ta enda bedre vare på barna våre.

Skrevet

Jeg jobber som ped leder på en småbarns avd i bhg og spør etter og forteller foreldre ofte hva vi ønsker og trenger til barna. Tar også opp tema klær under foreldremøte om at alt maset om klær er for at vi vil at barna deres skal ha det best mulig i bhg. Har aldri opplevd at noen har blitt sur eller tatt det ille opp om vi spør om klær eller andre ting som trengs i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...