Gå til innhold

Noen som kan noe om blodpropp her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i går og i dag hatt vondt når jeg trår på foten. Smerten sitter på utsiden langs fotbladet.

Har jo aldri hatt blodpropp før, så jeg vet ikke hva jeg skal se etter. Det er ikke hevelse eller misfarging. Egentlig føles det som at den er forstuet på en måte, men jeg har jo ikke forstuet foten.

Jeg gikk en ganske lang tur på lørdag, og var veldig støl i bena når jeg kom hjem, dette satt i litt på søndagen også. Men jeg kjente ikke noe spesielt i selve foten før på mandagen. Kan det være at en belastningsskade har kommet i ettertid?

Var hos jordmor på mandag og da var alt fint, og hun konstaterte null ødem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symptomene på blodpropp i leggen er:

- smerter

- rød og varm hud

-hevelse

Høres ikke ut som det er det du har:)

Skrevet

Takk for respons :)

Nei det høres ikke ut som det jeg har nei, bortsett fra smerte-delen :) Syns bare jeg har hørt at man kan ha blodpropp uten hevelse, men var usikker på om jeg husket feil..

Skrevet

Smerten sitter i muskulaturen i tykkleggen ved blodpropp, så det er nok neppe det du har, nei. Heldigvis!

Skrevet

har jobbet med pasienter med blodpropp...

Første typiske tegn er at foten er hoven og rød.. smerter kan man ha, de fleste har det.. men ikke alle..

Men uansett så syns jeg.. hvis du er usikker at du skal sjekke det opp.. ikke bare høre på oss her inne.. Selv om ut ifra det du skriver høres det ikke ut som blodpropp ;)

Skrevet

Ja jeg vet at det beste ågjøre er å komme seg til legen, men jeg må innrømme at jeg er veldig treig med å oppsøke et legekontor :)

Jeg får se det an i morgen. Føles litt bedre nå når jeg ikke har stått på den på en stund så jeg krysser fingrene for at det er borte i morgen..

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...