nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 ..hehe, for moro skyld. Jeg; - må på do annenhver time om natta eller etter max 3 dl væske om dagen. - er lysvåken i 5-tida på morningen og ikke får sove igjen før etter 3 timer fordi det virker som om kroppen holder på å lage et nytt søvn-mønster. - bare mååå opp å drikke kald melk halveis i søvne om natta! - puster tungt og syntes det er vanskelig å puste normalt når jeg sitter oppreist. - ser at hele magen er superskeiv så andre kommenter det ) - stadig får kommentarer på at "det må jo være like før nå" til tross for at det faktisk er 5 uker til termin..! Andre?
Mamman til Ovedie Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Må bare føye meg på listen her.. Noe kvalme og bekkenløsning i tillegg så er lista komplett for min del..
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Kjenner meg veldig veldig igjen i mange av tingene her.. -er lys våken kl 5 om morgenen, og sovner igjen i 8-9 tiden.. -veldig bekkensmerter -veldig tungt å puste -umulig å finne stilling som er god, verken på sofa,stol,seng eller stående, eller noen som helst annet sted.. -magen står rett ut akkurat som bebien står ut fra bakveggen inni der -har fått hørt det leeeenge nå at jeg er straks før, og har enda 6 uker til termin, er dritt lei alle kommentarer om hvor unaturlig stor jeg er, og at jeg kommer til å få en kjempe baby, om det da ikke viser seg at det er to inni der. For det er mange som tror jeg skal ha tvillinger, selv om jeg sier at tre UL har avkreftet dette.. -må ikke så ofte på do annet enn hvis jeg har drukket veldig mye -har begynt å få litt løsere avføring, føles som jeg skal få diare.. -kynnere som til tider gjør at jeg må legge meg -kroppen begynner å spare på vann, akkurat som det er noe vits i det -magen har sunket så langt ned at pga tyngdekraften gjør alt vondt -har veldig nedpress, og føler det henger ting ut der nede..
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 artig med sånne tråder:) Her er noen flere... -man er breiere sidelengs enn rett vei! (skulle snike meg forbi et kjøleskap i en trang gang og ble omtrent sittende fast! På returen gikk det heelt fint da eg skjønte at eg var breiere om eg gikk sidelengs) -man dropper støvsugingen i gangen da det er altfor mange sko å plukke opp...og reiser eg ned dit kommer eg meg aaaldri opp igjen. -natten består av litt søvn, mange doturer, mange LINK, og mye tenking.
Lacey*har fått erta Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Jeg legger til: -når man ikke klarer å dra buksa som passet for en mnd siden over skinka -Når man må ta av gifteringen fordi fingrene er blitt kjukke pølser -Når mammagensere plutselig ikke går helt over magen lenger.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Ja det med breiere var bra at kom med.. Da vi skulle kjøpe ny dusj og jeg var høygravid så snakket vi en del fram og tilbake om størrelse på dusjen. Så til slutt kom mannen min med målband og målte magen min for han var overbevist om at jeg ikke ville komme meg inn, men ville sette meg fast i døråpningen..
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 10. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2008 hehe, jaa, her kom det jo mange flere som jeg også kjenner meg igjen i Andre? )
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 når en er ute å går tur, puls på 150 etter noen minutter og det kommer en mann/dame på 90 år susende forbi..
♫♪♫mine nydelige små ♪♫♪ Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 når.. jeg stod og pusset tennene, og spytta på magen i stedet for i vasken.. når..jeg faktisk kan fortelle hvor lite behagelig det er å ha tær mellom ribbeina..akkurat som baby VET at der er det vondt om hun sparker og roter rundt med føttene.. når..man reiser seg fra sofaen, og blir stående med 90 grader i ryggen og bred beinstilling, rett og slett fordi den ikke retter seg ut igjen...
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 Hva med når man bøyer seg ned for å plukke opp noe, og føler man får hele mageinnholdet i halsen... Eller når man vaggende går rundt og holder seg på den vonde hoften som en gammel kone....
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 10. september 2008 #11 Skrevet 10. september 2008 kom på noen til...he he -Når sambo plutselig er den som kommer seg fortest rundt på kjøpesenterene, mens eg kommer vaggende 15 meter bak og sutrer..."eg vil hjeeeem"... snakk om rollebytte! -Man må forandre sittestilling på doskålen 10 ganger for å få komme til tørke seg! he he -Man må tenke seg nøye om hvor en parkerer bilen. En bør ha minst 1 ledig plass vedsiden av for å være sikker på å komme seg ut av bilen! Guuuuuud som eg gleder meg til å se tilbake på alt dette å le! hehe
marioo Skrevet 10. september 2008 #12 Skrevet 10. september 2008 hehehe!!!! ler meg skakk! har bare to ting å legge til: -redd for å nyse hvor man ikke har truseskift med seg:) -ikke lenger gruer seg til fødsel fordi det skal bli sååååå godt å får kroppen sin alene igjen:)
81-modell Skrevet 10. september 2008 #13 Skrevet 10. september 2008 Når man må gå ut av dusjen for å få plass til å vaske beina...
NUNNO Skrevet 10. september 2008 #14 Skrevet 10. september 2008 Jeg må ha hjelp til å ta skoen på / av OG knyte de.... Når jeg stadig dunker borti veggen og hjørner ( min mann påstår jeg prøver å "kutte hjørnene"... Må skifte genser/ t-skjorte to-tre ganger pr dag, fordi jeg søler på meg selv....
Høna08 Skrevet 10. september 2008 #15 Skrevet 10. september 2008 kollegaene på jobb må be deg om å børste deg på magen og du innser at halve lunsjen som vanligvis drysser ned på tallerknen ligger igjen oppe på magen....
Gjest Skrevet 10. september 2008 #16 Skrevet 10. september 2008 -Må ta fart for å rekke ned til gulvet -Det er helt naturlig å drikke gaviscon rett fra flaska - datteren min legger pute på gulvet for at jeg skal være med å leke ( 2 1/2 år) - Har egentlig ikke gjort stort hele dagen (permisjon), men må allikevel spørre mannen min om jeg kan ta en lur når han kommer hjem - man kikker på babyklær i de samme butikkene hver eneste dag bare fordi man tror det kan ha kommet inn noe nytt - alt som kan ligne en ri blir tatt imot med glede - selv om man vet en fødsel gjør j... vondt - og blir like skuffa hver gang den ikke gjør spesielt vondt og skjønner det er en kynner... bu hu - de enorme mammaklærne kommer til kort?! og de eneste klærne som er store nok (og behagelige) er klærne til mannen min...
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 10. september 2008 #17 Skrevet 10. september 2008 - når man begynner å bruke magen som støtte når man bærer ting. - når kollegaene ler av deg hver gang du setter deg ned i pausen og stønner og puster og peser. - når man dulter borti hodene på barna med magen når man snur seg (jobber i barnehage)
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 10. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 10. september 2008 Det er så gøy å lese ;o) hehe! Men kom på et par ting til, når jeg.. -drikker tran med sitronsmak rett fra flaska uten en gang å grynte på nesa og når jeg.. -har måttet klippe opp eller bort det ekstra stoffet over magen på mamma-buksene fordi magen er blitt for stor til dem tilogme!!
babygullz <3 vilde Skrevet 10. september 2008 #19 Skrevet 10. september 2008 - man bretter håndklærne på magen sin - man våkner kl 7 om morgennen og føler seg som et skrapa sudan-offer, selv om man spiste en stor porsjon mat rett før man la seg - man plutselig har stort behov for å drikke 3 liter melk om dagen, og d da når man aldri drakk melk før... - man må opp å tisse alt i fra 5-20 ganger om natta - man må opp flere ganger om natten å riste på bena pga prikking:p - man kjenner når noen står 100meter unna og tenner seg en røyk - d eneste dagene og tankene dreier seg om er baby, baby, og atter baby. - det eneste man shopper er ting til baby - man klikker i vinkel av ingenting, og glemmer alt:P
Septemberprinsen Skrevet 10. september 2008 #20 Skrevet 10. september 2008 Når det å barbere seg nedentil blir rene risikosporten
Gjest Skrevet 10. september 2008 #21 Skrevet 10. september 2008 - når man er trøtt som en dupp hele dagen og gjør alt for å ikke sovne fordi man ønsker å sove til natta, og når natta kommer er man lys våken - når man merker at man har kort lunte og ikke orker å le av ren høflighet - når man er så plattfot at man får fotavtrykk av hele foten på gulvet - når man føler at man har spist en kjempemark fordi noen kravler rundt i magen min - når alle skal ta på magen din - når man går opp 2 kg på et par dager - når man sitter på BIM kl ett om natta og skriver slike innlegg ;o)
mira11 Skrevet 11. september 2008 #22 Skrevet 11. september 2008 - Når man kjenner at en kollega 20 meter borti gangen slipper en fjert.. (heldigvis kjenner ikke han alle mine..)
temine Skrevet 11. september 2008 #23 Skrevet 11. september 2008 Når man vurerer å flytte inn på do, for med en gang man reiser seg må man tisse igjen:)
malise Skrevet 11. september 2008 #24 Skrevet 11. september 2008 Når man fortsatt går med sandaler i september og ikke skjønner at folk orker ha på seg ytterjakke. Det er varmt jo!
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 11. september 2008 #25 Skrevet 11. september 2008 Når du faktisk tisser litt på deg når du hoster! Eller må på do hele dagen lang:( Har også 5 uker til termin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå