Gjest Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Jeg var sykemeldt fra 29. juli og hele august. 4. august var jeg på kontoret her i byen til vikarbyrået jeg jobber for og leverte sykemelding. Jeg lå på sykehuset, så jeg kunne ikke lever sykemeldingen før. Ved neste lønnsdato kom det ikke penger på kontoen fra arbeidsgiver, og ikke ett øre fra NAV. Jeg ringte lønningskontoret, som er i Oslo. De hadde ikke fått sykemeldinga før 21. august. Ja men jeg har da husleie, studielån, telefonregning og strømregning å betale, sier jeg. Vi kan ikke gjøre noe med det, sier de. Hele sparekontoen min har tidligere i år gått med på å betale en diger baksmell på skatten. Jeg må ty til å låne penger fra mamma. Jeg får så endelig pengene fra min arbeidsgiver, men skal nå samtidig ha penger fra NAV. Ikke ett øre kommer derfra. Jeg hadde time hos NAV et par dager etter anngående diverse søknader om fødselspenger og sånn. Jeg får beskjed om at jeg ikke er registrert i systemet enda. Saken min kan være i postens gang, eller så kan min arbeidsgiver ha unnlatt å sende de opplysninger de skulle. Jeg ringer min arbeidsgiver igjen. Jo da, de har sendt det de skal for lenge siden. Med en hånlig tone sier han jeg snakker med at det er NAV som er problemet. Jeg sier ikke noe, men har veldig lyst til å svare i samme hånlige tone at de brukte 17 dager på å sende min sykemelding fra Trondheim til Oslo. Så frem til 25. september har jeg 800 kr å leve for. Får bare håpe at pengene kommer da, ellers så blir det kjempekrise hos meg. Det er begrenset hvor mye penger jeg kan låne av mine foreldre!
Trollkatt Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Din arbeidsgiver er tydeligvis fetteren til min arbeidsgiver. Jeg ble sykemeldt i august, og ringte etter hvert NAV for å høre om de hadde fått alt de trengte. Arbeidsgiveren min hadde ikke sendt inn innteksopplysningene mine. Første utbetaling ble derfor forsinket. Så fikk jeg nettopp brev fra NAV om at de (jobben) ikke har meldt meg inn i Arbeidstakerregisteret heller. Nå får jeg muligens ikke penger før i oktober! Jeg har heldigvis litt sparepenger igjen, men faen så unødvendig å holde på sånn, da. Arbeidsgiveren min har 12 ansatte å holde styr på. Burde ikke være så fryktelig vanskelig.
☆☆☆(☆)80 Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 da er vi muligens på sporet av en familiebedrift her... Fikk penger i ettermiddag, da hadde kontoen vært tom lenge, forrige utbetaling var 15. juli... Måtte betale med mynter på butikken i dag. Mange mynter. Små. Håper på litt mer regelmessige utbetalinger heretter, men vet av erfaring at det ofte er mer arbeid å være sykmeldt og i permisjon enn å gå på jobb:) Lykke til begge to, håper det ordner seg så fort som mulig!
Engodmagefølelse Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Kjenner meg sånn igjen!!! Har ikke fått en krone fra hverken arbeidsgiver eller NAV og vært sykemeldt siden juli. "Heldigvis" som legen min sa.. "Får" jeg "masse penger hver mnd som andre arbeidstakere ikke får"!! DET KALLES STUDIELÅN og skal faktisk betales tilbake med renter. Ikke er det spesielt mye heller..
Gjest Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Helvettes NAV gidder faen ikke gjøre en dritt, annet enn å si "ja, dette ordner seg tilslutt, vi har da gooood tid ennå".. Og trenger man hjelp til et skjema eller to - da blir du sendt hjem, for det står "bruksanvisning" bakpå arkene.. Makan til komplott!
nanomor Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 Kontakt NAV FORVALTNING, og gå direkte til lønningsansv på jobben. Hos nav forv får du snakke med den som har saken din, og kan dette med syke/fødselspenger mye bedre enn de "bak skranken" Pleier å gå fortgang i ting når man ikke tar hele runden:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå