Gjest Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Faen i helvete så vondt det er!!!!!!!!! Jeg har hørt at folk sier at tannverk er ille, men jeg har når egentlig bare tenkt mitt. Men fytti satan. Halve tryne mitt er jo kriseramma! And over to my question: Hvilke reseptfrie smertetillende er effektive mot tannverk? (Må kunne taes som gravid)
Pappalille Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Vel, det kommer litt an på. I følge pakningsvedlegget kan du bruke Ibuprofen så sant du ikke er i tredje trimester enda, det er også det mest effektive. Ellers er også midler med paracetamol et alternativ. Det vil nok uansett bare ta toppen gitt =/
Gjest Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Så man kan ta Ibux altså? Syns ibux er mer effektivt mot alt annet en paracet, så kan være verdt et forøk. En ting er ihvertfall sant, det passer ikke å ha tannverk når man skal skive oppgave om føydalisme og statsmakten HMPF!
Pappalille Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Hehehe, høres ut som en råtten kombo ja ;-) Som sagt; pakningsvedlegget sier at du kan ta Ibux såfremt du ikke er mer enn 6 måneder på vei =) Ellers er ibuprofen betennelsesdempende og mer effektivt mot den type smerter enn paracetamol som er mer effektiv mot muskelvondter forårsaket av stive muskler o.l. Godt å ha farmasøytvenninner ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Jeg ringte legen min da jeg var gravid og spurte om jeg kunne ta Ibux, han svarte NEI!! Har lest flere steder også at gravide ikke må ta dette.
Gjest Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Tusen takk for hjelp! Hannkjønnet er sendt på apoteket for å kjøpe ibux:)
Gjest Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Jeg gikk inn og leste pakningsvedlegget på felleskatalogen, og utifra det så kunne man visst ta det ja. (Jeg trodde også man ikke kunne ta de)
Gjøkeredet③ Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Jeg må bare si at jeg inderlig føler med deg.. Fikk tannverk på mandag morra, og det er faen ikke digg.. Endte med tannlegetime i går og en visdomstann fattigere.. Har aldri vært så glad for å trekke en tann før i hele mitt liv!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Husk at du kan ta både paracet og ibux samtidig. Det er den aller beste løysinga, og det er ikkje farlig. Reknar med at det ikkje er så lang periode du skal ta dei? Berre til du kjem til tannlegen, sant? Veit korleis det er, har nett hatt tannverk. Skal rotfylle tanna, visstnok, seier tannlegen min. Gledar meg fryktelig..... NOT!
Gjest Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 Jeg har time på fredag, med innlevering av to oppgaver i morra. Får bare holde ut:/
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #11 Skrevet 10. september 2008 Ibux er best mot tannsmerter, ja. MEN SKAL IKKE TAES AV GRAVIDE!!! Bruk paracet og ring tannlegen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå