Gå til innhold

Hvor mange har kjent liv i uke 18?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er andregangsfødende (har en på 10 mnd) og er 18 uker på vei. Nå er jeg litt bekymret for at jeg nesten ikke har kjent spark, og jeg som har vært gjennom dette for ikke lenge siden burde ikke bekymre meg men men.... Vet at man fra uke 25 må kjenne spark hver dag men jeg bekymrer meg litt siden jeg kjenner lite liv. I morgen skal vi på UL så håper at alt er bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann..

Tror ikke du skal bekymre deg så mye. Det er jo helt forskjellig når man begynner å kjenne liv.

Skrevet

Ikke bekymre deg. Jeg er i uke 21 og har ikke kjent noe. Når du kommer til uke 24 mener ekspertene at du bør kjenne noe, men det er visst ikke før i uke 28 at man skal kjenne daglig liv.

Det kommer jo an hvor morkaken din ligger. Jeg fikk vite på ultralyd at siden morkaken ligger "foran" hos meg, så fungerer den som en støtpute som gjør at bevegelsene kjennes en del senere.

Venter spent på bevegelse jeg og.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg venter å spent... Men vet det kan ta noen uker til. Men aner at det er noe der ikke, spes når jeg ligger på ryggen..

Skrevet

:) Magen synes veldig godt hos meg siden jeg er andregangsfødende og hos legen hørte vi hjerteslag forrige uke så jeg skal ikke bekymre meg men jeg gjør det.

Når jeg gikk gravid første gang så hadde jeg all verdenstid på å kjenne spark nå har jeg en lille tulle på 10 mnd som sliter meg ut om dagen og tenker ikke så mye over spark. Siden jeg skal på UL i morgen så ble jeg litt bekymret at jeg ikke kjente så mye bevegelse men jeg får smøre meg med tolmådighet inn til i morgen.

Skrevet

jeg går med 3 nå :) begynte vell kjenne liv tidlig.. men ikke noe spes før ca uke 20 :)

Skrevet

Har kjent liv daglig siden uke16. Tror vel egentlig ikke det er veldig vanlig, men kanskje fordi jeg er tynn?

Skrevet

Jeg er annengangsfødende i uke 17 og har fremdeles ikke kjent liv. Ikke bekymret, første gang kjente jeg ikke noe før uke21. Lykke til med ul din i morgen!

Skrevet

Jeg tror jeg er akkurat 18uker i dag, og i min mage er det full fest. Kjennes godt utenpå også nå. Husker ikke hvordan det var sist. Forskjellig fra person til person og fra barn til barn.

Skrevet

jeg er også 2gangs, og jeg kjennte ikke liv før uke 18 denne gangen...

Skrevet

jeg er tredjegangs og kjente liv i uke 16. men først nå jeg kjenner tydelig hva det er(18+0). ul viste at jeg har morkaka på fremre vegg så dette demper litt på bevegelsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...