AnonymeAnine Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Jeg har hørt at Fretex får så mye tøy at de kaster mye av det. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvem i mitt område som sender brukt tøy osv til noen som virkelig trenger det?
Gjest ->>- Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Sparer noe, gir bort storparten. Kjenner vi ingen som vil arve slenger jeg det på gi bort-avdelingen til Finn; de fleste som gidder dra for å hente gratis tøy trenger det vel, og det er plenty av disse her i landet. Det finnes jo en del innsamlinger til utlandet hist og her, men de annonseres stort sett bare i lokalaviser og slikt.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Mamma jobber på Fretex og det er omtrent ikke noe tøy de kaster til tross for rekorder i mengder tøy de har fått inn nå utover sommern og høsten. Det som ikke er godt nok for salg i Norge eller sørøsteuropa blir brukt til vaskefiller og diverse. Måtte bare si det ) Ellers er det jo mange kirker som sender nedover tøy til feks østeuropeiske land, men da må man kanskej ta kontakt med kirkene/menighetene.
AnonymeAnine Skrevet 10. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2008 Selger Fretex tøy i østeuropa eller gir de til trengende?
Gjest Sauen lusker mellom trærne Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Jeg pakker det ned og satser på jente neste gang også=P Hvis det ikke blir jente da, kommer jeg til å gi det bort. Enten til venner/familie som har bruk for det, til asylmottak/krisesenter eller på finn.no
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 De sender det til butikker der nede, men om de heter Fretex eller noe annet er jeg ikke helt sikker på.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Gir bort til folk som trenger det. Feks fretex (det som ikke er salgbart i norge sendes bla til østeuropa, til mødrehjem og slikt) eller til asylmottaket. Fikk tips om krisesenteret ang leker, og når jeg snakke med henne nevnte hun klær også. Så man trenger ikke kaste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå