Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Kjæresten min vil så gjerne bli med til jordmor. Jeg har bestilt time og skal dit for første gang om noen uker. Er det vanlig at partneren blir med??
vips-77 Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Ja det er nok vanlig at de blir med hvis de har lyst, samboeren min var med et par ganger han hadde fri forrige gang jeg var gravid.. Bare koselig det da
stinky-monkey Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Ja, har hørt om flere som har med partneren til sv.skapskontroller :-) Mannen min var med alle gangene når vi venter 1.mann. Når vi ventet nr. 2 var han bare med på ultralyd og fødsel. Når vi ventet nr.3 var han bare med på fødselen, og nå venter vi nr.4, og han vil ikke engang være med på fødselen. Så her har interessen blitt mer og mer laber fra gubben sin side.
Itsrejk Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Vil han ikke være med på fødselen? Hva har han tenkt å si til yngstesønnen sin når han en dag får spørsmål om hvorfor han ikke var med på hans fødsel, når han var med på alle søsknene sin? Hm... Også for din del håper jeg han ombestemmer seg da - DU har jo ikke akkurat noe valg, og dere har vel vært to om å lage barnet. Til HI: Hvis barnefar ønsker å være med, og du ønsker å ha ham med, er det bare koselig om han blir med!
stinky-monkey Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 De to første var det bare han som var med meg. Men sist gang var min mor med på fødselen også, og da følte han seg litt utenfor tror jeg. Så han har spurt meg om min mor skal være med denne gangen også, og siden hun vil det, så føler ikke han at han trenger å være der. Jeg har ikke behov for å ha han der hvis min mor skal være med. Syns det er bedre å ha henne der. Men det som er litt trist er jo at mannen min faktisk ikke bryr seg om å være der når gutten hans kommer til verden!! Men det kan jo hende han ombestemmer seg da. Får egentlig håpe det.
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 ja ta han med deg ja.sett mange som harmed sin andre halvdel ja.min var med ei gang forrige svangerskap,me han jobber mye,så han hadde sikkert vært med mer hadde han hatt tid.
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Her ønsker sambo å være med på alt, og det er jeg veldig glad for! Vi har vært på 3 tidlige ul, hos jordmor 4 ganger og på ordinær ul. Det er veldig godt å ha han der, å dele det med han. Vi får samme informasjon, og jordmor prater til oss begge om hvordan hver enkelt av oss føler at det går. Når vi har vært der kan vi prate sammen om hva vi har fått høre og det vi har opplevd. Hadde blitt mindre snakket om dersom jeg gikk alene og måtte gjenfortelle det som ble sagt og gjort... I tillegg tenker vi på at dersom vi skulle oppleve å få en trist beskjed om at noe er galt, så er vi der for hverandre... Vet om noen som har opplevd akkurat det, og det var ikke noe moro for pappaen i ettertid å vite at han ikke var der... Så dersom din sambo ønsker å være med, så ta han med, og oppmuntre han til å være med så mye som mulig. Svangerskapet er like mye for han som for deg. Det er en opplevelse for pappaen også å høre hjertelyd og få snakket om barnet sitt som er på vei. Jordmor skryter masse av mannen min som er med, og sier det er blitt veldig vanlig, og hun syns det er kjempe bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå