Fru_HK Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Trodde jeg var i ferd med å miste (pga. blødning etter sex), og var på sykehuset på MANDAG for å undersøke. Trodde jeg var 5 uker, men gynekologen kunne ikke se såpass. Så enten var jeg kortere på vei, eller så var jeg i ferd med å miste. Målte HCG på mandag og i dag. Den hadde steget fra 4tusen-et-eller-annet til 7-tusen-et-eller-annet. Er det en garanti at den har steget? Fikk ikke spurt mye da jeg ringte for resultatene i dag - gynekologen hadde det travelt. Testet positivt for 1 uke og 5 dager siden, så hvis jeg bare er rundt 4 uker på vei nå, har jeg testet positivt veldig tidlig. Får ikke dette til å stemme i mitt hode, men kroppen kan jo lure de fleste.. Noen som har snøring på dette? Opplevd noe lignende?
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Jeg har ingen egne erfaringer, men har lest og hørt at det noen ganger kan være vanskelig å se fosteranlegget skikkelig så tidlig. Og en stigning i Hcg fra ca 4000-7000 er veldig bra. Normalt skal Hcg-nivået doble seg hver 2.-3. dag så tidlig i svangerskapet. Og på en side jeg har funnet ble det sagt at Hcg-nivået kan variere mellom 20 og 7300 i uke 5 og 1000-56500 i uke 6. Dvs at du ligger fint innenfor normalen hvis du er ca 5 uker på vei.
Fru_HK Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 Syns det var merkelig at hun ikke kunne se noe på UL da. Men jeg tror ikke jeg skal forholde meg til sykehuset mer enn nødvendig - de er så upersonlige der! Skal på privat UL neste uke, kanskje hun kan gi meg noen konkrete svar! Og, førstegangsgravid77 - du er alltid så grei og svarer
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Bare hyggelig det :-) Er sykemeldt, så må jo ha noe å drive med! Lykke til på privat UL! Krysser fingrene for at alt står bra til :-)
Mamma snart :) Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Jeg har hatt bittelitt blod i papiret fire ganger de siste to dagene. Ble veldig redd. Er 6 uker idag. Tok første HCG blodprøve idag og skal ta en til på fredag. Skal avtale med gynekolog idag om UL imorgen eller fredag. Håper virkelig det er liv der og ikke alt håp er borte. Har ikke hatt smerter eller noen ting. Har blitt noen tårer de siste dagene må tenke positivt nå.
flypapir Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Du blir kanskje litt roligere dersom du leser om hcg her; http://www.americanpregnancy.org/duringpregnancy/hcglevels.html Og på denne siden kan du regne ut hvor lang tid hcg´et bruker på å fordoble seg; http://www.justmommies.com/pregnancy/hcgcalculator.shtml Håper det ordner seg for deg og at du ikke er iferd med å miste... Lykke til!
Fru_HK Skrevet 10. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2008 Takk, den øverste linken var virkelig til hjelp! Vil tro at alt går bra, men man blir litt på tuppa i en sånn situasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå