Fru Anna Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Tenkte bare jeg skulle høre litt her inne hva dere tenker:) Firmaet til mannen min har lagt årets juletur til Amsterdam, noe som hadde vært veldig gøy å få med seg. Å takke nei til gratis tur er ikke noe en gjør så ofte,hehe. Vi skal fly med KLM og de har satt "flygrensa" til 4 uker før termin, dvs at jeg med mine 5uker før får lov å komme ombord - men hva tenker dere, er det uforsvarlig? Det er jo en kort flytur og jeg har frem til nå hatt et sunt og ganske så poblemfritt svangerskap (bortsett fra bekken plager - så mye gåing blir det jo ikke på meg men det er alle som skal være med klar over). Jeg vil også få med meg en bekreftelse fra legen om at det er trygt for meg å fly. Det er jo mye som kan skje frem til desember men er formen dårlig så reiser jeg selvfølgelig ikke! Hva hadde dere gjort, dumt å "sjanse"?
passilurken Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 for å være helt ærlig, så synes jeg nok at det var litt på kanten. selv om du har hatt et relativt problemfritt svangerskap. jeg trodde ikke man fikk fly ettet 7 mnd, men forskjellige selskaper har forskjellige regler:) tror du skal høre med lege/jordmor å se hva de synes. vi her inne har tross alt ikke så peilig som dem:) jeg hadde ikke gjort et, men så er jeg litt forsiktig av meg også da:) som du selv sier, du må jo se formen an. men selv om du er i aldri så god form,så setter det kanskje en demper på feiringen for de andre? nå vet jo jeg ike noe om hva opplegg som er laget for turen, men kan ikke tenke meg at den er tillrettelagt for høygravide:) nei, du får føle selv hva kroppen sier:) ingen andre her kan fortelle deg det:) dersom du reiser håper jeg du får en god tur:) og jeg håper uansett at du slipper å bli dårlig til den tid;)
ÅNA Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 I følge jordmor (på ABC føden på Ullevål) som eg var hos i går er det for dei aller fleste heilt ok å fly fram til det er 2 veker att til termin. Sjølvsagt må ein ta individulle hensyn og tenka på flylengde, men Amsterdam bør vera ok så lenge du sjølv føler deg ok. Husk støttestrømper, drikk masse vatn og beveg deg ein del under turen (fotøvelse og slik i setet, reis deg gjerne og gå litt i midtgangen under turen) så går det nok fint. God tur:-)
Fru Anna Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2008 Takk for svar:) Vi sa ja vi, også vet de jo godt at det er med forbehold. Det er svigerfar som eier firmaet så akkurat den biten er ikke no problem. Så da føler jeg det er bedre å si ja også heller trekke seg enn å si nei nå også angre når tida kommer og jeg likevel kunne reist! Takk for gode flyråd, fløy litt i sommer så støttestrømpene er allerede kjøp inn også blir det en liten flytur i høst også i tillegg til den i desember:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå