carmelasoprano har født:) Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Vi skal på visning på et veldig gammelt hus, dette trenger mye oppussning og fiksing, men det er ingen problem for min samboer kan sånne ting og vi har snekkere i familien. dette er et hus med 5 mål tomt og kjempestor hage med frukttrær som jeg alltid har drømt om, dette er på landet der vi vil bo, og det er ingen veier i nærheten og ingen trafikk så barna kan løpe rundt i hagen uten at det er noen fare. Dette hadde vært helt perfekt. Problemet er bare at jeg er veldig husredd i gamle hus, jeg er redd for at det er mugg i huset og ting som vi ikke ser på utsiden, jeg er redd for at det skal spøke der, da takler jeg ikke og bo der.. Har de plikt til å opplyse oss om noen har dødd der? Må jeg spørre om dette selv? Har du lov til å skjule det? Og jeg er redd for å være alene i ukjente hus. Er det noen måte vi kan sjekke om det er mugg og fuktighet der og sånn mens vi er på visning? Jeg har veldig lyst på dette huset, min samboer også, han ønsker denne store hagen for barna våre og ønsker og pusse opp huset sånn at det blir vårt hjem og sånn vi vil ha det, men jeg nøler pga denne skrekken min, er det graviditetshormonene mine som spiller meg et puss? Hva bør jeg gjøre?
Gjest Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Har dere snekker og evt en rørlegger å ta med på visning? Eller en god gammeldag alt mulg mann som har litt peiling.... Selv dro vi med oss pappa på visning, noen ganger mamma...........de så ting ikke jeg så......det kan også være venninne men jo fler jo bedre... - Se rundt pipa etter fukt..... - Er det flislagt bad, kan du banke rundt toalette evt dusj/badekar og på ett sted der du vet det er tørt å høre om det er noe forskjell på lyden. - spør om å få sjekke loft og kjeller, ta gjerne med lommelykter selv. Det har jeg funnet ut var nyttig. - Pass på at du har tilgang til hele huset.....er det tettpakket med ting nede i ett hjørne av en kjeller og du ikke har sjanse til å se der.....kansje de skjuler noe/ikke nødvendigvis - Det finnes jo fuktmålere, en får kanskje ljøpt eller lånt de på byggvarehus... - At en person har dødd i huset, vil jo ikke si noe om...det spøker der... Jeg ville ha kjent litt på atmosfæren der...den har mye å si... - Vi har nå fått høre at det er så god atmosfære i dette huset vi har kjøpt. Jeg følte meg med en gang hjemme her.... Ett annen lelig het jeg kjøpte før det..... da jeg gikk ut av døra i huset etter å ha vært på visning hadde jeg følelsen av at dette var hjemmet mitt.....jeg følte veldig fred og ro..... - Er det ett dødsbo er en som regel åpen om de,t men forvent ikke at det står i papirene. -Spør megler....de sal kunne svare på elt, eller få tak i opplysningene for deg. Er eier tilstede - enda bedre.....han/hun kjenner jo til huset og området....SPØR! ...jeg har spurt om bøyting, hvorfor de selger huset, hva har skjedd under vinduskarmen der...(dama hadde vannet blomster og det var merker etter det). Har det vært vannlekasje? Er det råte i kjelleren?....
Mamman til lille gullet Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Dere kan få tatt med en egen takstmann som kan måle mugg/råte, sjekk med megler så får dere avtalt tid for det. Bruk egen takstmann, dere finner det på Web. Det er verdt å bruke litt kr. på om dere vil ha huset. Når det gjelder husredd kan jeg anbefale alarm, vi har det som jeg alltid har på når jeg er alene hjemme. Koster det å, men så har jeg det bra:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå