aomeg Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Er 10 uker på vei og fikk 1+ på proteiner i dag.Siden jeg fikk kraftig sv.skapsforgiftning med førstemann ble jeg satt i gang i uke 34.Fikk svangerskapskramper etter fødselen.Vet at det ikke er mer sannsynlig å få det med nr to men har jo hørt om flere som har fått det to ganger.Er slapp og har hodepine, men ettersom blodtrykket mitt så helt fint ut på mandagen og jeg ikke hadde med urinprøven før idag tenkte jo ingen av oss over det.Men skal ha ekstra oppfølging pga dramatikken forrige gang.Ble redd no altså...Er hjemme fra jobb med sykt barn idag
Oj, en baby!! :-) Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Bra du får ekstra oppfølging. Hva er svangerskapskramper?
aomeg Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 eklampsi anfall ligner på epilepsi anfall.Når blodtrykket blir for høt og lever verdiene blir for høye "kortslutter" man liksom.Fins mange forklaringer på det.En alvorlig og sjelden medvirkning ved sv.skaps forgiftning. Var ikke noe koselig opplevelse.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Skjønner du blir engstelig når du gått igjennom dette i forrige svangerskap. Men proteiner i urinen kan jo bare være forurensning, og siden du er såpass tidlig i svangerskapet og har fint blodtrykk er det vel mest sannsynlig at det ikke betyr noe. Ønsker deg lykke til med resten av svangerskapet, og håper du unngår preeklampsi og eklampsi denne gangen!
aomeg Skrevet 10. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2008 Tusen takk førstegangsgravid 77.Så dette trenger ikke henge sammen med noe skummelt altså. Fikk noia når de på laben så alvorlig ba meg komme inn igjen om 1 uke for ny prøve.De kunne jo gjerne ha sagt at det kan skyldes flere ting, de såg engstelsen min.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Bare hyggelig :-) Siden gravide har en del utflod, kan dette være nok til å forurense prøven og gi utslag på både proteiner og leukocytter. Men selvfølgelig lurt å kontrollere siden du har den historien du har. Pass på å ta en ren midtstrømsprøve neste gang du leverer prøve (vaske forsiktig først, trekke kjønnsleppene til side, slippe det første som kommer i toalettet, det midterste i glasset og den siste skvetten i toalettet igjen), så er det mindre sjanse for forurensning. Jeg vil tro du ikke trenger å bekymre deg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå