anne* Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Uff, er skikkelig lei meg nå. vi sleit med hylskriking ved puppen i nesten 5mnd før vi fant ut at vesla hadde vondt i nakken. Etter 1 behandling fungerte amminga plutselig helt supert, og vi har kosa oss i en måned nå, men nå har hun begynt å bite!! Hva skal jeg gjøre? Er det slutt nå? Det er så j***** vondt at jeg orker det ikke. Har lest litt på ammehjelpen sine sider, og problemet er at hun biter både ved starten, midt i og etter amming... Ikke alt på en gang, men det er ikke noe mønster i det. Fikk 2 tenner i sommer, mulig det er nye på gang. Først beit hun bare om natta, men nå gjør hun det på dagtid også:-( Noen med erfaring? Hva gjorde dere? Uff, har så lyst til å amme lenger nå som det gikk så fint:-(
Expat Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 For det første, ikke la henne skade deg. Trekk henne bestemt inntil og løsne grepet med en finger mellom gommen. Det er fint om du sier rolig og bestemt nei. Finn frem en bitering, gjerne avkjølt og la henne tygge på den før hun legges til. Om det var de søte små nede hun fikk i morgen så er det mest sannsynlig de oppe i midten som kommer nå!
anne* Skrevet 15. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2008 Tusen takk for svar! Men hun biter seg ikke fast, hun bare biter bittelitt, så vrir hun seg bort fra brystet. Akkurat som hun ikke vil ha mer. Jeg synes det er så leit:-( De siste dagene har hun avvist i mange timer, før hun blir så sulten aat hun hylskriker, og det har endt med flaske. Jeg klarer å ikke reagere når hun biter, men legger henne vennlig bort og prøver igjen når hun sier hun vil ha mat. Nå tar hun ikke brystet om natta heller:( Jeg har prøvd å ta henne opp når hun sover også for å se om hun tar "på instinkt", men det samme skjer. Prøvde ammeskjold i dag, og da var hun så vidt bortpå før hun ga seg. Uff, har jo blitt helt deppa av hele greia, og det er så dumt:( Har så lyst til å fortsette å amme, men det virker som hun er ferdig?
anne* Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2008 Ringte nemlig ammehjelpen på helsestasjonen og hun sa det virket som hun var fornøyd med å ha ammet i 6mnd og ikke ville ha mer. Er det virkelig ingenting jeg kan gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå