M-N & sassy-susie Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Jobbe som butikksjef å har gjerne mer enn 42 timers arbeidsuke.. Leverer aldri snuppa i bhg før eg bynne klokka 10, å sambo hente ho kl 4.. Så ho har ikkje lange daga i bhg.. No de siste 2 ukene har eg vært på ei øy nesten 2 timers kjøring unna sambo å snuppa for å hjelpe pappan min. De driver en butikk å hadde ingen til å passe butikken di 2 ukene di skulle på ferie. (de har KUN 2 uker ferie i året, å det er da disse 2 ukene) Jenta som skulle passe butikken meldte avbud 3 uker før avreise, så pappa sporte da meg. Var heldig å fikk permisjon fra jobben min, å dro da hit. Har pendla hjem endel fordi eg savna dem sånn, så sambo tilsammen på 2 uke har eg vært borte fra dem 6 daga.. Imorra kommer pappa å di hjem, å eg e ferdig her.. Fredagen drar eg rett til oslo for å være me på nyåpning av en butikk.. blir borte fra fredag til torsdag.. Dettan e nokka som ligg i mi butikksjefstilling, å nokka som alle butikksjefan skal være med på. Blir ikkje akkurat noe kosetur, men arbeid fra vi står opp til vi legg oss.. 30 oktober må eg reise til oslo igjen for å dra på butikkledermøte.. å blir borte den helga å uke 45 skal eg ei uke til Alicante i Spania med Styret til amfi.. dettan fordi eg e med i styret..Å det e en studietur.. Sambo synes eg har tatt meg vann over hodet, å at eg e egoistisk som har valgt dettan...Burde sagt nei til pappa å dem, å takka nei til di andre turan.. Han kan i di øyeblikkan han e irritert slenge ut at eg ikkje bryr meg om snuppa, å at jobben betyr mer! Dettan stemme da ikkje overhodet! Snuppa å sambo e det beste som har hendt meg!! Å la det være sagt at når eg ikkje e på tur så e vi hjemme eller uansett ilag HELE tia! Eneste som e borte av å til e han som spille fotball, Men eg har gitt slepp på alt... trening åsså! Burde eg ha dårlig samvittighet å takka nei til disse turene?? E eg virkelig ei dårlig mor bare fordi eg like jobben min? Å e interessert i en karriere??
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Hvilken lyd hadde pipen hatt om det var omvendt og din samboer som var i din nåværende situasjon?? Du er ikke noen dårlig mor p.g.a. dette,M-N & sassy-susie. Han savner deg nok,kanskje derfor han sier det han sier? Mvh
M-N & sassy-susie Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 Ja har prøvd å regne på det å iløpet av ett år e eg borte fra dem tilsammen 3 uker.. Det e da vell andre som e lengre borte fra familien sin enn meg! Jo, prøve å tenke at det e førdi han savne meg, men koffør i all verden kan han ikkje si det istede for å kjæfte å gi meg dårlig samvittighet! Eg kunne venta me å dra til oslo til lørdag, altså fått en ekstra dag hjemme sammen med dem før eg dro. Men tanta mi i oslo som eg ser en gang i året har bursdag fredag, så eg tenkte at eg skulle være snill me mi ensomme tante å ta ho med ut på middag på dagen hennes.. Dette kunne han ikkje nedlegge.. At eg valgte tante fremfor dem.. Å det e snakk om en enkelt dag! HUff, mannfolk e ikkje bare å førstå seg på!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Det er det problemet den som blir hjemme alltid får, enten det er mor eller far. Jeg jobber i butikk selv og periodevis blir det endel reising og ekstrajobb på meg også, og gubben føler seg nok til tider som en alenepappa (jeg jobber til 8 fast 2 dager i uka + annenhver lørdag til 4/5), og har sagt at når vi får fler barn så håper han at jeg får meg en 8-4 jobb (det gjør jo jeg også - det er gøy, men jeg får dårlig samvittighet (fortjent eller ei) når jeg er mye borte + når ungene blir eldre og har fritidsaktiviteter så vil jeg også gjerne være med). Jeg forstår at mannen din er frustrert, men samtidig så er det ikke noen som "dauer" av det. Det eneste uvanlige er at det er kone/mamma som reiser og ikke pappa.
ana baroma Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Nei, det bør du jo ikke ha, men jeg er nå av den oppfatning at alt slikt bør klareres på hjemmebane først:) Man kan ikke bare ta hensyn til seg selv og egne interesser alltid. Iallfall ikke etter at man har fått mann og barn:) Så nå alt dette er over, så kanskje dere bør sette dere ned sammen og diskutere reising, styreverv osv. Uansett om det er jobbetur eller ikke, så er du jo vekk, og jeg hadde nok selv syntes dette var i overkant mange reisedøgn om mannen min hadde reist så mye. Så åpen kommunikasjon om hvor mye du kan reise, og heller legge lista opp etter det, er kanskje et stikkord? Dårlig mor er du vel ikke selv om du er karriererbevisst:)
M-N & sassy-susie Skrevet 10. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2008 ja, har sagt til sambo at når vi får en til, så blir det ikkje mer senkvelda med jobb på meg, å heller ikkje mer lørdaga... Syns det e ille nok å jobbe sånn no..
M-N & sassy-susie Skrevet 10. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2008 Jo den studieturen til spania har han visst om siden mars.. å da va det helt greit.. Samme me at vi har butikkledermøter i oslo.. for det har vi 2 ganga i året, en på våren å en på vinteren.. Det e møteplikt.. Eneste som utgjør dette e de her 2 ukene eg har vært å passa pappas butikk. Nokka eg gjør fordi eg forgude pappan min over alt, å fordi de absolutt fortjene en ferie. Ingen skal trenge å jobbe 52 uker i året, inklusive alle lørdagene i året.. Vet innerst inne at han ville gjort det samme for sine foreldre, så da blir eg lei meg når han ikkje syns at eg skulle hjelpe min pappa..
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Jeg skjønner samboeren din godt:) Etter at all denne reisinga er over ville jeg satt meg ned sammen med ham for å finneut av om det er holdbart i lengden. Det finnes ikke noe som tærer mer på et forhold enn at den ene parten er mye borte (uavhengig av grunn). Dersom du ikke begynner før kl 10 hver dag... Og likevel jobber 42 timer i uka så sier det seg jo selv at du ikke ser så mye til mann (og barn?). Jeg har full forståelse for at du vil gjøre karriere Men til hvilken pris? Det er tydelig at han synes det er slitsomt å ha en kone som er mye borte, og det bør du respektere:) Selv om det ikke var planlagt fra din side å være så mye borte denne høsten:) Og en ting til... Dersom du ikke vil reise så mye når neste barn kommer så synes jeg du bør tenke etter hva du egentlig mener med det:) Det er ikke bedre for ett barn uten søsken at du er mye borte enn for et barn med søsken;) Dersom du tenker mest for mannen din sin skyld så skjønenr jeg det bedre:) Håper dere finner en løsning som fungerer både for deg og mannen din (for barnet deres har absolutt ikke vondt av at mamma jobber mye). Lykke til=)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Når jeg leste svaret mitt så jeg at jeg virket litt _vel_ negativ. Det var ikke meningen! Jeg så at noen nevnte at pipa hadde hatt en annen lyd dersom det var mannen som reiste, og jeg vil bare si at det har det ikke for meg. Mannen min reiste en del med jobben før, men det var snakk om en liten periode. Og vi var enige om det på forhånd. Nå har jeg sagt klart og tydelig ifra at han ikke får ta en jobb som innebærer mye reising. Så mye trenger vi ikke de pengene;)
Trulte76 Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 jeg har jo en sjømann som jobber 5 uker ute og er 5 uker hjemme. Noen har bare jobber der man er litt vekke fra familien. Kan jo være samboeren din synes det blir litt mye på han når du er borte. Men snuppa di får jo litt tid ilag med deg om morgenen før du drar på jobb og hun i barnehagen. I mitt tilfelle så blir det å stå opp, gjøre oss klare og levere og dra på jobb. Hørest deilig ut med å ikke levere før kl 10. mindre stress på dere begge Men nå ble det jo mye på engang da. Men det er vel ikke så ofte det skjer kanskje?
M-N & sassy-susie Skrevet 10. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. september 2008 nej første gang å helt uplanlagt at eg sku ha butikken til papsen i 2 uker.. Å studieturen til spania e åsså ett engangstilfelle.. hadde det vært sånn som stadig hendte, så skulle eg skjønt han..
Mrs. Bouquet Skrevet 10. september 2008 #12 Skrevet 10. september 2008 Jeg er litt usikker på om du bør ha dårlig samvittighet, for nå er det nå en gang planlagt slik, og dårlig samvittighet hjelper vel ikke så mye så lenge det ikke er noe å gjøre med det. Men jeg hadde ikke orket å ha det slik. At du vil gjøre karriere syns jeg er helt ok, men mener det er noe begge i et forhold må være enige om. For de aller færreste fungerer det ikke (uten at det går på bekostning av barna og forholdet) med to foreldre som ønsker å jobbe mer enn en vanlig 100 % stilling.
M-N & sassy-susie Skrevet 10. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 10. september 2008 det va ett langt svar stinepinekline Jo, ser snuppa mi masse, jobbe somregel 2 dager 10 timersvakter, å kortere vakter si andre dagene.. å da får eg sjøl henta tuppa i bhg, å drar gjerne på jobb når snuppa har lagt seg igjen.. å det funke fint, for da får eg mest mulig tid sammen med ho.. All denne reisinga mi e jo enganstilfeller.. derfor eg mene at han bør prøve å forstå meg.. nokka han ikkje gjør.. Studieturen e nok første å siste gang, å dette me at eg va snill å hjelp pappa å dem e å første å siste gang.. dvs.. 3 uker i år, men antagelig ingen til neste år.. Å ja, det e for å få mer tid i hjemmet eg vil jobbe mindre når vi får neste unge.. ikkje verken for snuppa eller for sambo, men for oss alle 3!
M-N & sassy-susie Skrevet 10. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 10. september 2008 sambi jobbe fast 8-4 jobb, så han jobbe absolutt ikkje mer enn 100%.. eg jobbe heller ikkje mer enn 100%! Denne studieturen på ei uke med styret til amfi å butikkledermøtene vi har 2 gang i året øker ikkje stillinga mi til over 100%... Å di 2 ukene eg e her på butikken til pappa jobbe eg allefall ikkje mer enn 100%.. så skjønne ikkje helt ka du mene me det..
Mrs. Bouquet Skrevet 10. september 2008 #15 Skrevet 10. september 2008 Du spørte tidligere om det var galt at du ville gjøre karriere og om du burde ha dårlig samvittighet. Var i grunnen det jeg svarte litt sånn generelt på.
M-N & sassy-susie Skrevet 10. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 10. september 2008 okei men da e det greit... så bare ikkje helt sammenhengen i det eg hadde skrevet å det du svarte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå