Gurine Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Tenkte å kjøpe ull-lue til jenta mi som blir født i desember. Må o ha en varm lue da synes jeg, og baby-luene i bomull blir litt tynne. Men nå har de flere varianter ser jeg, både vanlig tynn ull-lue, lue ull-silke, luer i ullfrotte og i ullfleece. Syns det ser ut som luene i ull-fleece ser tykkest ut jeg, men vet jo ikke. Noen som har kjøpt, og har noen formening om hvem som er best av de?
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Her er det bare å prøve seg frem, ser du. Jeg har kjøpt ull-silke til innebruk (iskaldt på soverommet) og i bil, samt ullfrotte til trilleturer i vognen. Den skal babyen ha på inni kjøredressen av ullfleece (med hette på) fra nøstebarn. :-) Du finner nok ut av det.
Maya og Mini Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Jeg har brukt en ull-silke til innebruk/ under andre hetter (som dress ol) og en tykkere i ullfleece. Men den har jeg for det meste brukt når barna blei litt eldre. Ull-luene isolerer så godt, og inne i dressen og i skinnposen i feks vogna, er det mer enn bra nok med en liten ull-lue her jeg bor. Jeg har båret barna mye, og da stikker liksom hodet litt mer fram, da er den tykkere lue god å ha. Men prøv deg fram! :-)
Gurine Skrevet 10. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2008 Det blir mest til å ha til bruk ute til og fra bilen og i bilstol osv, og ikke så mye til bruk i vognpose, så kan tenkes jeg går for den tykkeste. Jeg lurer også litt på å ha noen bomullsluer til bruk inne, særlig på soverommet der vi liker å ha det litt kaldt. Men jeg har litt angst for å bruke luer med knyting under halsen når babyen skal ligge og sove jeg da. Tenker på kvelning osv, hvis lua vrir litt på seg. Finnes det noen smarte "natt-luer" uten knyting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå