Gå til innhold

Lue i ull til baby fra nøstebarn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe ull-lue til jenta mi som blir født i desember. Må o ha en varm lue da synes jeg, og baby-luene i bomull blir litt tynne. Men nå har de flere varianter ser jeg, både vanlig tynn ull-lue, lue ull-silke, luer i ullfrotte og i ullfleece. Syns det ser ut som luene i ull-fleece ser tykkest ut jeg, men vet jo ikke. Noen som har kjøpt, og har noen formening om hvem som er best av de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det bare å prøve seg frem, ser du. Jeg har kjøpt ull-silke til innebruk (iskaldt på soverommet) og i bil, samt ullfrotte til trilleturer i vognen. Den skal babyen ha på inni kjøredressen av ullfleece (med hette på) fra nøstebarn. :-) Du finner nok ut av det.

Skrevet

Jeg har brukt en ull-silke til innebruk/ under andre hetter (som dress ol) og en tykkere i ullfleece. Men den har jeg for det meste brukt når barna blei litt eldre. Ull-luene isolerer så godt, og inne i dressen og i skinnposen i feks vogna, er det mer enn bra nok med en liten ull-lue her jeg bor. Jeg har båret barna mye, og da stikker liksom hodet litt mer fram, da er den tykkere lue god å ha. Men prøv deg fram! :-)

Skrevet

Det blir mest til å ha til bruk ute til og fra bilen og i bilstol osv, og ikke så mye til bruk i vognpose, så kan tenkes jeg går for den tykkeste. Jeg lurer også litt på å ha noen bomullsluer til bruk inne, særlig på soverommet der vi liker å ha det litt kaldt. Men jeg har litt angst for å bruke luer med knyting under halsen når babyen skal ligge og sove jeg da. Tenker på kvelning osv, hvis lua vrir litt på seg. Finnes det noen smarte "natt-luer" uten knyting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...