Gå til innhold

Hjelp?!Ang. sykepenger fra NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte utbetales penger fra NAV?

Fikk 2000 kr 22 aug,og neste utbetaling var 25 sept,sa de..Kan det stemme at de mener jeg skal leve på 2000 i over en måned??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer ann på til-fra datoen på sykmeldingen din - var det sykmelding for en hel mnd var det alt for lite - RING NAV og spør (kanskje de mangler noe eller har gjort noe feil)

Bare NAV kan svare deg på dette.

Skrevet

Huff, men du har da hvertfall de 2000 inntil videre..jeg sitter og venter på en hel månedslønn som jeg skulle ha fått i begynnelsen av mnd..og den har jeg ikke fått fordi arb.giver hadde glemt å levere skjemaet til NAV og så bruker NAV innmari lang tid på å behandle saken selv om de lovet meg at de kunne gjøre d på dagen om jeg ringte, og at de også skulle legge saken min som prioriteringssak. sitter pr nå med 38 kr..og lurer så fælt på hvor lenge jeg må få disse pengene til å rekke..heldigvis får mannen min lønn om 2 dager da...men likevel..

Men ring NAV du! det er det eneste som kan hjelpe deg tror jeg

Skrevet

Oj,det hørtes ikke bra ut:/

Ringet de,men han som hadde saken min var opptatt,så han skulle ringe i løpet av dagen.

Skal bli spennende å se om han gjør det:P

Har hatt mye rare erfaringer med Nav i det siste:P

Skrevet

Sykepengene skal jo utgjøre det samme som lønnen din... Hva hadde du i inntekt før du ble sykmeldt da?

Skrevet

men er dette første gangen du mottar penger fra dem? når ble du sykmeldt? for de 16 første dagene er det arb.giver som betaler for, og nav tar seg av resten (når de får rævva i gir, jeg mottok penger nå, som jeg skulle hatt for en evighet siden. bare rot med nav)

Skrevet

ja,trodde det jeg også..

Hadde 3 uker ferie i sykemeldingsperioden da,kan hende det har oe me saken å gjøre,men trodde man fikk penger 2 gnager i måneden fra NAV?

Skrevet

Var sykemeldt 50 % først,så da fikk jeg penger både fra NAV og arbeidsgiver...

Ble 100%sykmeldt 26 aug...

Går ut i permisjon 15 sept,og neste utbetaling fra nav er 25 sept...

Men arbeidsgiveren min skal betale permisjonspengene...

Føler meg helt lost,jeg:(

Skrevet

da var vel de 2000 kronene du fikk for den 50% sykmeldinga, i og med at du fikk dem før du ble 100% sykmeldt... Så da må du nok vente med å få resten til utbetalinga i september vil jeg tro da ja... jeg vet ikke hvordan det er når man først er litt sykmeldt før man blir helt, med tanke på hva arb.giver betaler av sykepengene... jeg vet bare at de skal betale for de 16 første dagene når man er helt sykmeldt hvertfall :/ ..når er lønningstid for deg da? kan hende du får noe der?

Skrevet

Lønning var idag,og fikk ikke noe..

Men vet du/dere hvordan det er med utbetalingsdato når man får permisjonspenger fra arbeidsgiver, og ikke fra NAV.Utbetales de på lønningsdato da,eller er det samme dato som NAV bruker?

Skrevet

Arbeidsgiver kommer nok til å fortsette med lønningsdatoen din. Så du får penger på samme dato som tidligere

Når arbeidsgiver skal betale de første 16 dagene gjelder dette uavhengig om du er delvis eller 100% sykemeldt.

Så om man feks er 14 dager sm med 50% og så går ov er i 100% sm så betaler arb. giver 14 dager med halv lønn og 2 dager med full.

Jeg var sykemeldt 2 uker i juni. Disse ukene skal arbeidsgiver betale og de kommer nå 15 september Raskt hva?

Skrevet

når arb.giver betaler betales det på lønningsdato

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...