Gjest Gul stjerne Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 I går kveld hadde han 39,5 og fikk en stikkpille. I dag ligger han rundt 38, leker og er i ganske fin form, så har ikke gitt ham noe. Men er det slik at når en begynner å gi paracet bør en fortsette, så ungen slipper å gå opp og ned i tempratur, svetting etc? Eller gir en bare når temperaturen kommer til et visst nivå?
Prins05&07C",) Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Dersom han virker i fin form, uten store plager, ville jeg ikke gitt sm.stillende nå iallefall. Du trenger ikke gi det gjevnlig. Du merker selv når han har behov for det, noen sier at temp. skal være 39.5. Men vi gir om den er lavere, dersom det plager barnet.
Honningmelon Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Jeg ser ann allmenntilstanden når jeg gir paracet. Har de 38,5 og er tydelig plaget, får de paracet. Og har de for eks. 39, men er i fin form, så gir jeg ikke. Og blir feberen over 39,5 gir jeg uansett. Sambo kjenner en i amerika som jobber innenfor medisin, og han sa at der ga de paracet jevnlig, ca hver 4 time, for å unngå temperatursvigninger. Litt forskjellig fra det vi er vant til.
Gjest Gul stjerne Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Ja, ikke sant. Min lege anbefalser meg om å ta paracet med firetimersintervall om jeg først starter. Noen som har fått samme råd til barna sine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå